پدر تروریست استراسبورگ از عقاید پسرش پرده برداشت

والدین شریف شوکت، عامل احتمالی تیراندازی استراسبورگ در نخستین مصاحبه خود بعد از این حمله با اشاره به اختلاف آنها با اعتقادات فرزندشان تایید کردند.

آنها می گویند شریف از نظریه های داعش طرفداری می کرد.  پدر شریف شوکت گفت اگر از مقاصد پسرش اطلاح داشت "به پلیس اعلام می کرد".

عبدالکریم شوکت، پدر شریف شوکت دو روز بعد از این که وی به دست پلیس کشته شد، در شبکه تلویزیونی فرانس دو اعلام کرد آخرین بار پسرش را سه روز پیش از حمله استراسبورگ دیده است.
وی اعلام کرد در صورتی که از اهداف وی اطلاع پیدا می کرد، "پلیس را در جریان می گذاشت". به گفته عبدالکریم شوکت پسرش از باورها و عملکردهای داعش دفاع می کرد.
وی اعلام کرد "اگر او درباره این طرح خود صحبت کرده بود، من به پلیس اعلام می کردم و در آن صورت نه او کسی را می کشت و نه خودش کشته می شد".
عبدالکریم شوکت اعلام کرد (او (پسرش) می گفت داعش برای عدالت می جنگد و من به او پاسخ دادم بگذار برود به درک، توحش هایی را که مرتکب می شود، گردن زدن ها، زنده سوزاندن مردم و ... را نمی بینی".
والدین شریف شوکت تایید کردند "با هیچ یک از عقاید فرزندشان موافق نبودند". با وجود این، شبکه فرانس دو تصریح کرد "پدر برای بنیادگرایی مذهبی از جمله افراد تحت نظر به شمار می رود".
مادر شریف شوکت نیز گفت "درک این مطلب برایش دشوار است که او پسر وی است".
یازدهم دسامبر مردی در خیابان اورفور (Orfèvres) استراسبورگ در نزدیکی بازار نوئل به تیراندازی مبادرت و سپس فرار کرد. مظنون اصلی این حمله شریف شوکت بود که شامگاه پنجشنبه 13 دسامبر بعد از 50 ساعت تعقیب به دست پلیس کشته شد. به گفته منابع مختلف شریف شوکت از جمله افرادی بود که به لحاظ امنیتی خطرناک تحت نظر محسوب می شوند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1213444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =