سرپرست معاونت سیاسی وزارت کشور: بیش از ۱۱۰۰ ویژه برنامه روز دانشجو در دانشگاها برگزار شد

ایرنا نوشت: سرپرست معاونت سیاسی وزارت کشور حفظ و تقویت استقلال دانشگاه ها را اولویت این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: امسال یک هزار و ۱۰۴ ویژه برنامه روز دانشجو در سراسر کشور برگزار شد.

بهرام سرمست بعدازظهر امروز -دوشنبه - در نشست خبری با خبرنگاران درباره برنامه های بزرگداشت روز دانشجو در سراسر کشور، افزود: با همکاری و تعامل بین وزارت کشور، وزارت علوم و وزارت بهداشت یک هزار و ۱۰۴ ویژه برنامه روز دانشجو در سراسر کشور برگزار شد. امسال در مجموع ۵۰۰ سخنرانی و ۳۴ مناظره، ۹۱ جلسه پرسش و پاسخ و همچنین ۴۲ تریبون آزاد در دانشگاه ها به مناسبت روز دانشجو برگزار شد.

دبیر کمیسیون دانشجویی شورای امنیت کشور اضافه کرد: امسال همچنین ۷۱ همایش و ۳۶۶ برنامه بزرگداشت ۱۶ آذر (روز دانشجو) در اشکال مختلف در قالب کرسی آزاد اندیشی، مسابقات دانشجویی و هم اندیشی بین دانشجویان و دانشگاهیان برگزار شد.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با اشاره به رشد ۱۰درصدی ویژه برنامه های روز دانشجو نسبت به سال گذشته بیان کرد: حفظ و تقویت استقلال دانشگاه ها اولویت وزارت کشور و کمیسیون دانشجویی شورای امنیت کشور این وزارتخانه است. وزارت کشور صرفا سیاست های کلی و چارچوب برگزاری مراسم ها را به وزارت علوم، و وزارت بهداشت اعلام می کند و آنها این موارد را به دانشگاه های سراسر کشور ابلاغ می کنند.

سرپرست معاونت سیاسی وزارت کشور اظهار داشت: ما به دنبال تقویت جایگاه و شأن دانشگاه و دانشگاهیان هستیم؛ وزارت کشور به محتوای برنامه های دانشجویی ورود نمی کند و استقلال دانشگاه و مسئولان دانشگاه برای ما یک اصل و اولویت است.

دبیر کمیسیون دانشجویی شورای امنیت وزارت کشور خاطرنشان کرد: ساز و کار مدیریت صدور مجوز و نظارت برنامه ها در داخل دانشگاه به عهده هیأت نظارت خود دانشگاه است.
سرمست توضیح داد: وزارت کشور در سیاست های کلی خود اعلام کرده است اگر به برنامه ای در دانشگاه مجوزی داده می شود نباید آن برنامه لغو شود و هیات نظارت باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از تنش و اخلال در برنامه های دارای مجوز را بیاندیشد.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: ساز و کار لازم برای مدیریت و نظارت بر برنامه ها در داخل دانشگاه توسط خود دانشگاه انجام می شود و اگر تجمعی به خارج از دانشگاه کشیده شود مدیریت فضای بیرون به عهده شورای تامین شهرستان و استان قرار می گیرد که خوشبختانه در مراسم های امسال چنین موردی نداشتیم.

۲۱۴۲۱۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1213658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =