تماشای فیلم‌های خارجی و استفاده از سالن روباز مشرف بر زاینده‌رود در پردیس «ساحل»

مهر نوشت: مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان اصفهان گفت: روز چهارشنبه با حضور مسئولان کشوری و استانی، پردیس سینمایی ساحل به شکل رسمی افتتاح می شود.

سید مصطفی حسینی  اظهار داشت: کار بازسازی سینما ساحل به شکل پردیس سینمایی به اتمام رسیده است و روز چهارشنبه با حضور مسئولان کشوری و استانی این پردیس سینمایی به شکل رسمی افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه در ابتدا قرار بود این سینمای داری ۹ سالن سینمایی باشد اما در ادامه تعداد سالن‌ها افزایش یافت، ابراز داشت: اسامی سالن‌های این سینما از جمله هشت بهشت، رنگین کمان، حافظ و غیره همانند پردیس سینمایی چهارباغ از نام‌های مربوط به فرهنگ و تاریخ نصف‌جهان و دیگر المان‌های طبیعی و تاریخی برگرفته شده است.

مدیر امور سینمایی موسسه یهمن سبز حوزه هنری استان اصفهان ابراز داشت: سالن رنگین کمان در واقع یک گیم نت است که ۱۶ نفر به شکل همزمان از طریق پرده سینما می‌توانند به بازی بپردازند.

تماشای فیلمهای روز دنیا به زبان اصلی و با زیرنویس فارسی

وی با بیان اینکه سالن اصلی این سینما به صورت گرادیانت ۶۶۰ نفره است، بیان داشت: در این پردیس سینمایی یک سالن ۵۰ نفره مختص نمایش فیلم‌های خارجی تدارک شده است که فیلم‌های روز دنیا در آن به زبان اصلی و با زیرنویس اکران می‌شود.

حسینی با تاکید بر اینکه سینمایی ساحل دارای یک سالن روباز با نمای ۳۳ پل است، گفت: در این بخش که مشرف بر رودخانه زاینده رود است برنامه هایی مانند موسیقی زنده، تئاتر، شاهنامه‌خوانی از صبح تا شب برگزار  بر روی پرده متحرک در ساعت‌های ۸:۳۰ تا تا ۱۰:۳۰ دقیقه و از همین ساعت تا ۱۲ فیلم سینمایی  اکران می شود و همزمان امکان استفاده از امکانات کافی شاپ و صرف غذا نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: مجهز بودن پردیس سینمایی ساحل به موزه سینمایی، کافه سینما و کافه کتاب، سالن انتظار و امکانات ویژه دیگر برای این سینما آن را در زمره یکی از  مجهزترین و بروزترین سینماهای کشور قرار می‌دهد.

پخش صدای فیلم در سالن اصلی پردیس سینمایی ساحل به شکل دالبی اتمس است

مدیر امور سینمایی موسسه یهمن سبز حوزه هنری استان اصفهان تاکید کرد: پخش صدای فیلم در سالن اصلی پردیس سینمایی ساحل به شکل دالبی اتمس است که در کشور بی نظیر است.

 وی با بیان اینکه دو سالن مخصوص نمایش انیمیشن و فیلم‌های ویژه کودکان است که پیش از این در ارتباط با اکران این فیلم‌ها ظرفیت مناسبی در سینماها وجود نداشت، افزود:  سینما ساحل همچنین مجهز به مهدکودک است تا امکان استفاده دلنشین‌تر از فضای سینما برای خانواده‌ها فراهم شود.

گفتنی است  صدای دالبی اتمس در یک تعریف کوتاه یکی از تکنولوژی‌های جدید صوتی دالبی است که تعداد کانال‌های صدا را به ۱۲۸ مورد افزایش داده و با اضافه کردن اسپیکرها، صدا را واضح تر و محیطی‌تر از سیستم‌های صوتی معمول پخش می‌کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1213844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =