۱ نفر
۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
افزایش قیمت جهانی طلا 

تسنیم به نقل از رویترز نوشت: قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۲۵۰ دلار و ۲۰ سنت رسید. 

در حالی که سرمایه گذاران منتظر سرنخ هایی از روند افزایش نرخ بهره در آمریکا در پایان نشست فدرال رزرو هستند، کاهش ارزش دلار موجب شده تا قیمت طلا امروز افزایش یابد و به بالاترین رقم ۵ ماه گذشته برسد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۲۵۰ دلار و ۲۰ سنت رسید. قیمت فلز زرد در اوایل جلسه امروز به بالاترین رقم از ۱۱ جولای یعنی ۱۲۵۱ دلار و ۶ سنت رسیده بود.

قیمت طلای جهانی

قیمت طلا ی آمریکا نیز امروز ۰.۱ درصد رشد داشت و به ۱۲۵۴ دلار و ۶۰ سنت رسید.

بنجامین لو، تحلیلگر بازار طلا در موسسه فیلیپ فیوچرز سنگاپور گفت: «همه در بازار طلا روی نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو متمرکز شده اند... ما پیش بینی می کنیم که قیمت ها نوسان چندانی نداشته باشد... احتمال افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر قبلا تاثیر خود را بر بازار گذاشته است، اما نظر بانک مرکزی آمریکا در مورد سیاست پولی سال ۲۰۱۹ برای بازار بسیار مهم است.»

انتظار می رود فدرال رزرو در ماه جاری میلادی برای چهارمین بار نرخ بهره را افزایش دهد، اما افت شاخص ها در بازارهای بورس و کند شدن رشد اقتصاد جهانی احتمالا موجب خواهد شد تا بانک مرکزی آمریکا روند افزایش نرخ بهره را در سال ۲۰۱۹ کند کند.

لو افزود: اگر نرخ فدرال رزرو در مورد ادامه افزایش نرخ بهره منفعلانه باشد، ممکن است قیمت طلا در ۱۲۵۶ دلار تثبیت شود. در صورت عبور قیمت از این رقم ممکن است تا ۱۲۶۵ دلار نیز بالا برود.

کاهش نرخ بهره موجب پایین امدن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا شده و تاثیری منفی بر ارزش دلار می گذارد. شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی که دیروز به پایین ترین رقم در طی یک هفته گذشته رسیده بود، امروز هم ۰.۳ درصد افت کرد.

۲۲۳۲۲۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1214142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =