مدیرعامل گروه ملی فولاد: کارگران را به بازگشت به کارخانه دعوت می‌کنم

کسری غفوری، مدیرعامل گروه ملی فولاد اهواز معتقد است با حمایت‌های بانک ملی و توجه رییس جمهور به کارگران این نوید را می‌دهیم که برنامه‌های تولیدی پله به پله اجرایی خواهد شد.

اعتراضات کارگران گروه ملی فولاد اهواز در حالی به سی‌وهشت‌مین روز خود رسیده است که مدیرعامل ۳۷ ساله این کارخانه در گفتگو با خبرآنلاین گفت: «باتوجه به اینکه بخشی از کارگران فولاد در اعتراضات صنفی خود حضور دارند ولی اکنون که با شما صحبت می‌کنم نزدیک به ۲هزار و ۸۰۰ کارگر در ۲ خط تولیدی مشغول به کار هستند و همچنان با مساعدت بانک ملی و پیگیری‌های رییس جمهور تنها یک ماه از معوقات کارگران باقی مانده است که آن هم به زودی پرداخت خواهد شد و برنامه‌هایی برای شروع به کار دیگر خطوط هم داریم.»

مشکلات کارخانه‌های ایران و به‌خصوص کارخانه ملی فولاد اهواز تنها به مدیریت جدید که نزدیک به ۵ ماه است سرکار آمده است باز نمی‌گردد بلکه اگر به سخنان و خواسته‌های کارگران در این روزها دقت داشته باشیم می‌بینیم که آنها به مدیرانی که در سال های اخیر در راس کار بوده‌اند و مبهم بودن وضعیت آینده خودشان اعتراض دارند.

متاسفانه باید به این نکته هم اشاره داشته باشیم که تنها دولت تدبیر و امید در موضوعات کنونی نقش ندارند و میراث دولت پیشین را بر دوش خود احساس می‌کند. رییس دولت‌ پیشین که بدون نگاه به کارنامه خود به امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه در برخورد با کارگران تذکر می‌دهند باید نگاهی به کارنامه خودش بکند که با زیرساخت‌های جامعه کارگری چه کرده است که بعد از نزدیک به ۶ سال هنوز به سختی باید کمبودها را جبران کرد و خطوط تولید را به راه انداخت.

کسری غفوری، مدیرعامل گروه ملی فولاد اهواز با اشاره به برنامه‌هایی که در ۵ ماه مدیریت خود انجام داده است و اجرایی شدن ادامه این برنامه‌ها را هم در دست اقدام دارند به خبرنگار ما می گوید: «قبل از هرچیز باید به این موضوع توجه داشته باشید که تیم مدیریت جدید گروه فولاد نزدیک به ۵ ماه است که بر سر کار آمده است و در این مدت توانستیم از ۸ ماه معوقه حقوقی که باقی مانده بود ۷ ماه را پرداخت کنیم و یک ماه باقی مانده هم به زودی به حساب کارگران واریز خواهد شد.»

وی با اهمیت دادن به خواسته‌های کارگران که تجمعات شرکت می‌کنند ادامه می‌دهد: «کارگرانی که در تجمعات شرکت می‌کنند می‌خواهند بدانند که آینده کار آنها چه خواهد شد.

در فضایی که برخی رسانه‌های داخلی و خارجی تلاش می‌کنند نشان دهند در حالی که اعتراضات ادامه دارد کارخانه تعطیل است ولی باید بگویم که اکنون ۲ خط تولید باتوجه به کمک‌های بانک ملی در حال تولید است و در روزهای آینده یک خط دیگر به صورت کامل راه‌اندازی می‌شود. اکنون که با شما صحبت می‌کنم نزدیک به ۲هزار و ۸۰۰ کارگر در حال کار هستند و همین جا از کارگران می‌خواهیم تا سرکار باز گردند تا ما بتوانیم برنامه‌های تولید خود را به صورت منظم ادامه دهیم البته اعتراض کنونی کارگران به مدیریت کارخانه نیست و تنها دلیل این است که آینده خود را مبهم می‌بینند. ما سعی داریم با عملکرد خود آنها را به آینده امیدوار نگاه داریم.»

مدیرعامل گروه ملی فولاد اهواز با اشاره به کمک‌هایی که به کارخانه برای آغاز به کار شده است اضافه می‌کند: «در مجموع بانک ملی تاکنون ۱۳۸ میلیارد تومان برای باز آفرینی کارخانه کمک کرده‌اند که باتوجه به برنامه‌های ما ۷۰۰ میلیارد تومان دیگر احتیاج داریم تا به صورت کامل هر ۷ خط کارخانه فولاد راه اندازی شود و مواد اولیه‌ای که برای تولید نیاز داریم را وارد کنیم. اگر نگاهی به تولیدات چند ماه اخیر بیندازید باید اعلام کنم که اکنون نزدیک به ۳۰ هزار تن میله گرد و حدود ۲ هزار تن تولیدات در واحد میله‌سازی انبار شده است. این آمار نشان می‌دهد که کارگران در حال کار هستند و همین موضوع باعث شده تا تلاش تیم مدیریت برای بهبود وضعیت بیشتر بشود البته نیازمند همکاری کارگران هم هستیم.»

غفوری در پایان با یادآوری فرسودگی برخی سیستم‌های تولید می‌گوید: «برخی از خطوط تولید کارخانه فولاد بیش از ۵۰ سال عمر دارند و باید تعمیرات اساسی صورت بگیرد تا به بازدهی و تولید برسد. این تعمیرات و راه‌اندازی مجدد نیاز به زمان دارد و هر مدیریت دیگری هم اگر بود باید مدتی برای تجدد سیستم تولید را متوقف می‌کرد. البته این موضوع را هم در پایان اضافه کنم که مطرح کردن موضوع کارگران فولاد اهواز در هیات دولت توسط شخص رییس جمهور نشان دهنده این است که حمایت‌هایی در راه خواهد بود.»

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1214187

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =