علی مطهری در پاسخ به تذکر نماینده مردم تهران درباره رویکرد صداوسیما نسبت به مجلس گفت: صداوسیما رویکرد خوبی نسبت به مجلس ندارد و گویا اراده‌ای برای تحقیر مجلس وجود دارد.

به گزارش خبرآنلاین، بهروز نعمتی در نشست علنی امروز -چهارشنبه، ۲۸ آذر ماه- مجلس شورای اسلامی در اخطار اصل ۲۵ قانون اساسی گفت: بعد از جلسه غیرعلنی که درباره موضوع اتفاق گمرک  برای نماینده سراوان پیش آمد جلسه غیرعلنی برگزار شد که معمولاً بعد از آن گزارشی از جلسه به رسانه‌ها ارائه می‌کنم اما صدا و سیما مصاحبه بنده را به گونه‌ای پخش کرد که گویا ما از نماینده سراوان حمایت کردیم در حالی که من گفته بودم آقای محمدباسط درازهی بابت نوع کلام خود عذرخواهی کرده و دژپسند نیز از وی و مجلس  درباره اتفاق رخ داده عذرخواهی کرده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه صدا و سیما کلیپ‌ها و توییت‌هایی را در محکومیت درازهی پخش کرد، اظهار داشت: صدا و سیما تنها یک جمله که عذرخواهی  وزیر اقتصاد را اعلام کردم را پخش کرد که تنها ۳۰ ثانیه از مصاحبه ۳ دقیقه ای اینجانب بود.

وی افزود: در اصل ۲۵ قانون اساسی آمده است: بازرسی و نرساندن نامه‏ها، ضبط و فاش کردن مکالمات تلفنی، افشای مخابرات تلگرافی و تلکس، سانسور، عدم مخابره و نرساندن آنها، استراق سمع و هر گونه تجسس ممنوع است مگر به حکم قانون؛ اما صدا و سیما به گونه‌ای رفتار کرد که گویا ما از یک خاطی حمایت کرده‌ایم در حالی که وی نیز عذرخواهی کرده بود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به عدم نتیجه دادن تلاش‌های وی برای دریافت پاسخ از علی ‌عسگری رئیس سازمان صدا و سیما خاطر نشان کرد: صدا و سیما تنها قسمت مورد نظر خود را از ۳ دقیقه مصاحبه اینجانب پخش کرد.

مطهری: گویا اراده‌ای برای تحقیر مجلس در صدا و سیما وجود دارد

علی مطهری در پاسخ به این اخطار ضمن وارد دانستن آن گفت: صدا و سیما رویکرد خوبی نسبت به مجلس ندارد و شخصاً دیده‌ام اخیراً گوینده‌ای پیش از پخش مصاحبه آقای مسعود پزشکیان حدود ۸ اتهام به مجلس روا داشت و گفت: نمایندگان در جریان استیضاح‌های مجلس با معامله امضای خود را پس می‌گیرند از این رو گویا اراده‌ای برای تحقیر مجلس وجود دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه درباره قضیه امضاها این امکان وجود دارد که نماینده‌ای برای قانع شدن امضای خود را پس بگیرد و معامله‌ای در کار نباشد، خاطر نشان کرد: صدا و سیما نباید اذهان عمومی را خراب کند لذا برنامه شب گذشته نیز خوب نبود و باید روند کار اصلاح شود.

۲۹۲۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1214282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =