احیای ۸ فروند بالگرد پس از ۱۰ سال زمین‌گیری

ایرنا نوشت: فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: هوانیروز جمهوری اسلامی به دستاوردهای مهمی در زمینه تولید و ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز بالگردها دست یافته است که با استفاده از این دستاوردها کارایی بالگردهای این نیرو افزایش می یابد.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری روز چهارشنبه در آیین رونمایی از چند فروند بالگرد بازسازی شده در پایگاه چهارم پشتیبانی هوانیروز اصفهان افزود : با استفاده از این دستاوردها بالگردهایمان را بگونه ای ارتقا می دهیم که بتوانند در هر ساعت از شبانه روز و در هر شرایط آب و هوایی ماموریت خود را انجام دهند. اکنون علم، فن و هنر حفظ، نگهداری و ساخت تجهیزات مورد نیاز بالگردها در هوا نیروز ارتش جمهوری اسلامی نهادینه شده است و کشورمان قدرتمندترین ناوگان بالگردی خاورمیانه را در اختیار دارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: ما همواره به برکت هدایت های پیامبر گونه ولی امر مسلمین در همه دوران انقلاب تهدیدها را به فرصت تبدیل کردیم.
وی با اشاره به اعمال تحریم ها علیه نظام جمهوری اسلامی افزود: با هدایت های رهبری از پیچ های سخت بسیار زیادی عبور کردیم و از مشکلات پیش رو که دشمنان برای ما ایجاد می کنند با موفقیت عبور خواهیم کرد.

امیر سرتیپ حیدری ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی بازوی پرتوان نماینده ولی امر مسلمین است و هرجا اراده ولی امر مسلمین بر آن تعلق گیرد ارتش در آنجا حاضر و پا در رکاب است.
چند فروند بالگرد نوسازی شده هوانیروز ارتش که بیش از یک دهه زمین گیر شده ( هنگر کوئین ) بودند روز چهارشنبه با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایگاه چهارم رزمی پشتیبانی و مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن پور اصفهان به ناوگان عملیاتی ملحق شدند.

۸ فروند بالگرد بهینه‌سازی شده تحویل هوانیروز ارتش شد

همچنین تسنیم نوشت:

هشت فروند بالگرد پس از حدود ۱۰ سال زمین گیری بدست متخصصان هوانیروز اصفهان بازسازی و به ناوگان بالگردی هوانیروز پیوست. این بالگردهای بازسازی شده مرکز آموزشی شهید وطن پور و پایگاه چهارم رزمی  پشتیبانی هوانیروز اصفهان ازجمله کبرا، ۲۰۶ ، ۲۰۱۴ وشنوک امروز در آسمان اصفهان به پرواز در آمد.

با بازسازی این بالگردها  با  بیش از ۱۰۰ هزار ساعت تلاش متخصصان ایرانی حدود ۱۵۰ میلیارد ریال  صرفه جویی اقتصادی حاصل شده است.

امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در این آیین برد موشک  بالگردهای ایرانی را فوق تصور دشمن دانست و گفت: بالگردهای هوانیروز قابلیت درگیر شدن با دشمن را در شب  دارد .

وی با اشاره به برنامه ریز برای ارتقا بلاگرد های هوانیروز، تصریح کرد: اضافه کردن برد موشک ، راکت ها و ساخت موشکهای(fire&forget ) شلیک کن فراموش کن در دستور کار وزارت دفاع است.

۲۱۴۲۱۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1214366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =