۰ نفر
۱۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۲

موج جدید تغییرات مدیریتی در نفت ادامه دارد.تغییراتی که طی یکسال و نیم گذشته در نفت باعث خانه تکانی حسابی شده است.

آذر جزایری: این خانه تکانی که به رده های کارشناسی نفت نیز رسوخ کرده بود، از ابتدای امسال سرعت آن تا حدودی کاهش یافت تا اینکه طی شش ماه گذشته تقریبا این تغییرات به صفر نزدیک شد. روز گذشته این تغییرات مجددا با برکنار مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس و جایگزینی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به جای وی کلید خورد.

اگرچه این تغییر مدیریتی پیش از این پیش بینی شده بود اما اعلام یکباره آن موجب تعجب بسیاری از نفتی ها شد.

اگرچه در حکم میرکاظمی برای موسی سوری، مدیرعامل جدید شرکت نفت و گاز پارس،به نوعی دلیل این انتصاب سرعت بخشی به توسعه طرح های پارس جنوبی مطرح شده اما بسیاری ازکارشناسان علت برکناری وکیلی از این سمت را در جایی دیگر جستجو می کنند.

ابتدای آذرماه امسال بود که خبری تحت عنوان "کشف یک میدان نفتی فوق عظیم در ایران" توسط سایت اطلاع رسانی وزارت نفت منتشر شد و نکته قابل تامل آن انتشار این خبر توسط مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس بود. خبری که در ابتدای انتشارش باعث تعجب همگان شد. چرا که براساس رسم رایج در وزارت نفت، خبر کشف میدان نفتی و یا گازی تنها باید توسط وزیر نفت و با حضور رسانه های خبری داخلی و خارجی اعلام شود و هیچ یک از مسوولان نفتی پیش از وزیر در این خصوص اظهارنظری نمی کنند. همین خبر کافی بود تا بسیاری از کارشناسان این حوزه برکناری وکیلی را پیش بینی کنند. خبری که تنها ده روز پس از انتشارش توسط وکیلی مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس به شدت تکذیب شد و در عین حال وی تاکید کرد تنها در مورد این میدان اظهارنظر کرده و از کلمه کشف استفاده نکرده است.

وکیلی در حالی معتقد بود که سایت اطلاع رسانی وزارت نفت خبر را غلط منتشر کرده است که هیچ یک از مسوولان ارشد روابط عمومی وزارت نفت و همچنین مقامات ارشد سایت اطلاع رسانی نفت این اشتباه را به گردن نگرفتند. در این بین تهیه طرح جامع توسعه پایدار منطقه و ساماندهی فعالیت های پشتیبانی و زیربنایی آن با مشارکت و همکاری شرکت های تابعه وزارت نفت مستقر در منطقه و ذی نفعان کلیدی، ساماندهی طرح جامع اراضی منطقه و اعمال حق مالکیت بر آن ها به نمایندگی وزارت نفت، برنامه ریزی و پیگیری در جهت تامین پایدار و قابل اطمینان خدمات عمومی مورد نیاز شرکت های مستقر در منطقه و برنامه ریزی، هماهنگی و مدیریت یکپارچه مجتمع بندری پارس و پروازهای فرودگاه بین المللی خلیج فارس و تسهیل در توسعه صادرات و واردات کالا در منطقه از مهمترین مسئولیت های جدید موسوی خواهد بود.  

همچنین درحکم جدید میرکاظمی ، پیگیری و اجرای فازهای توسعه ای پارس جنوبی طبق برنامه زمان بندی تعیین شده و افزایش ظرفیت تولید از این میدان و سایر میادین تحت پوشش، اتخاذ تدابیر لازم جهت تولید صیانتی نگهداری بهینه از تاسیسات و افزایش ضریب بازیافت نهایی از پارس جنوبی، انتقال و بومی سازی دانش و فناوری های طراحی و اجرای طرح ها و پروژه ها، مشارکت اثربخش در فرآیند ارتقای ظرفیت و توان فنی و مهندسی و تقویت زنجیره ساخت داخل و توسعه نظام پیمانکاری، ساماندهی فرآیندهای تامین مالی و جذب سرمایه های داخلی و خارجی، مدیریت یکپارچه و اثر بخش توسعه منابع انسانی، رعایت و مقررات اچ اس یی، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران و هماهنگی با سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، افزایش مشارکت بخش خصوصی در توسعه پارس جنوبی، اجرای طرح های صرفه جویی انرژی و بهره برداری از منابع انرژی با همکاری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از مهمترین وظایف مدیرعامل جدید نفت و گاز پارس اعلام شده است.

براساس این گزارش سوری پیش از این مدیر عامل منطقه ویژه انرژی پارس بود و سید پیروز موسوی نیز قائم مقام وی و با حفظ سمت مدیر عامل شرکت خدمات رفاهی نفت نیز بود. براساس حکم وزیر نفت از این پس، قائم مقام سوری نیز بر صندلی مدیریت منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تکیه خواهد زد.

براین اساس قرار است، محمد نریمسازاد نیز جایگزین موسوی در شرکت خدمات رفاهی نفت شود.

نریمسازاد هم اکنون معاون مهندسی ساختمان مناطق نفتخیز جنوب است. وی پیشتر مسوولیت روابط عمومی صنعت نفت اهواز و همچنین فرماندهی بسیج شهید تندگویان جنوب را عهده دار بود.

/32

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 121451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۱:۱۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۷
    0 0
    فیلتر شدین؟ فقط با وی پی ان میاد بالا.شاتل.
  • بدون نام IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
    0 0
    فرمانده بسیج، مسئول روابط عمومی، معاون مهندسی ساختمان، مدیر عامل شرکت خدمات رفاهی، اینها سمتهای یک فرد از گذشته تا حال هستند. پیدا کنید ارتباط اینها را با یک دیگر!!!!
  • کارشناس صنعت نفت IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
    0 0
    انتخاب آقای سوری از جمله بهترین تغییرات مدیریت در صنعت نفت در سال های اخیر بود. دلیل آن را فعالان صنعت نفت بخصوص کارشناسان پروژه ها در حوزه پارس جنوبی بخوبی می دانند.