احداث ۲۴ هزار کیلومتر بزرگراه در دوران پرشکوه انقلاب اسلامی

ایرنا نوشت : معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت : پیش از پیروزی انقلاب ۲۸۰ کیلومتر بزرگراه در کشور وجود داشت و این میزان هم اکنون به ۲۴هزار کیلومتر بزرگراه است.

خیرالله خادمی روز پنجشنبه در سفر به شهرکرد در جمع خبرنگاران استان افزود:پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۴ هزار و ۵۶۵ کیلومتر راه ریلی در کشور وجود داشت که در ۴۰ ساله انقلاب بیش از ۹ هزار خط ریلی به شبکه ریلی کشور اضافه شده است و هم اکنون بیش از ۱۳ هزار کیلومتر راه ریلی در کشور فعال است.

خادمی اظهار داشت: هم اکنون اجرای ۳ هزار و ۲۰۰کیلومتر بزرگراه در دست احداث است که از این میزان ۹۷۰ کیلومتر به بهره برداری می رسد.
وی گفت: پیش از انقلاب اسلامی ۳ هزار کیلومتر راه روستایی آسفالت شده در کشور وجود داشت، که در طول انقلاب اسلامی این زیرساخت ها به ۱۰۴ هزار کیلومتر رسیده است.

به گفته وی، هم اکنون ۹۰ درصد راه های روستایی بالای ۲۰ خانوار به راههای اصلی متصل است.

وی اظهارداشت : پیش از پیروزی انقلاب ۲۸۰ کیلومتر بزرگراه در کشور وجود داشت و این میزان هم اکنون به ۲۴هزار کیلومتر بزرگراه است.

 معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به تاکید دولت بر توسعه شبکه ریلی ، گفت: تا پایان امسال ۵ استان کشور به شبکه ریلی متصل می شود.

وی ادامه داد : با احداث شبکه ریلی، استان های آذربایجان غربی، کرمانشاه، گیلان و همدان تاپایان سال به شبکه ریلی متصل می شود.

وی گفت: سعی می شود تا پایان دولت نیز شبکه ریلی ۳ استان دیگر از جمله استان چهارمحال وبختیاری نیز به این شبکه متصل شود.

به گفته وی، به منظور اجرای شبکه ریلی استان، مناقصات انجام شده است و یک ایستگاه نیز به ایستگاه های قبلی حسن آباد، مبارکه، سفید دشت در طرح شبکه ریلی استان اضافه می شود.
خادمی با اشاره به مشکل راههای جنوبی استان از جمله راه شهرکرد، بروجن، لردگان به خوزستان به عنوان یکی از راههای ترانزیت و ارتباطی جنوب به مرکز کشور و راه فرعی شهرکرد، فارسان به مسجد سلیمان، توجه به عنوان بهسازی و تقویت این راه ها را از اولویتهای امسال استان دانست.
گفتنی است، معاون وزیر راه و شهرسازی به منظور دیدن و بررسی طرح های در دست اجرای کمربندی سامان به شهرکرد، کوهرنگ و همچنین طرح های در دست اجرا به چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1214581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =