آغاز پرداخت تسهیلات بانکی از روزهای آینده به سیل‌زدگان غرب مازندران

علیرضا تابش ،رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ،درهنگام بازدیداز روستای سیل زده پلطان تنکابن یادآور شد: ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده که از چند روز آینده پرداخت آن آغاز می شود. ‎

به گزارش خبرآنلاین مازندران،علیرضا تابش در روستای سیل زده پلطان تنکابن با اشاره به اختصاص ۵۸ میلیارد تومان اعتبار به مناطق سیل زده غرب مازندران افزود: این مبلغ برای کارهای عمرانی، ساماندهی رودخانه ها و تثبیت روستاها و  کمک بلاعوض مسکن، ساخت، تعمیرات و معیشت مردم اختصاص یافته است .

وی افزود: ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده که از چند روز آینده پرداخت آن آغاز می شود.

رئیس بنیاد مسکن کشور تصریح کرد:  همچنین برای تملک زمین وجابجایی خانه های در مسیر سیل، اعتباراتی در نظر گرفته شده است.

تابش گفت که بنیاد مسکن برای جا به جایی خانه های تخریب شده سیل اخیر که در حاشیه رودخانه ها واقع بودند، مبلغ 10 میلیون تومان تسهیلات اضافی پرداخت می کند.

وی توضیح داد: بر اساس تصمیمی که در سطح ملی و استانی برای سیلزدگان گرفته و اجرا شده، پرداخت تسهیلات 11 میلیون تومانی برای خانه های آسیب دیده شهری و 10 میلیون تومانی به خانه های مسکن روستایی در نظر گرفته شد ولی اکنون صاحبان خانه هایی که در مسیر رودخانه ها بودند و تخریب شدند اگر زمین خود را جا به جا کنند 10 میلیون تومان تسهیلات مضاعف دریافت می کنند.

رییس بنیاد مسکن با ابراز رضایت از روند بازسازی مناطق سیلزده تنکابن، گفت: برای مناطق سیلزده تنکابن 35 میلیارد تومان اعتبار عمرانی در نظر گرفته شده که تاکنون 20 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

او افزود: این اعتبارات برای ساماندهی روستاهای سیلزده و رودخانه های همجوار این روستاها هزینه خواهد شد.

تابش همچنین از پرداخت 23 میلیارد تومان کمک بلاعوض برای ساخت و تعمیر مسکن مناطق سیلزده تنکابن خبر داد و گفت که تسهیلات بانکی مردم خسارت دیده بزودی پس از ابلاغ به بانک های شهرستانی به مردم پرداخت می شود.

خسارت سیل مهرماه برای مازندران بیش از 700 میلیارد تومان برآورد شد که از جمله آن تخریب دستکم 12 دهنه پل و آسیب رساندن به بیشتر از 2 هزار و 500 واحد مسکونی، ده ها واحد تجاری و صنعتی و همچنین زمین های کشاورزی، زیرساخت های اولیه مانند راه و دیگر تاسیسات بوده است. 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1214813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =