۰ نفر
۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳
نتانیاهو  نگران سوریه است

مقامات رژیم صهیونیستی می‌گویند نخست‌وزیر این رژیم از تصمیم ترامپ برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه بسیار ناراحت و ناامید است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آکسیوس، مقامات ارشد رژیم صهیونیستی می‌گویند بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم، از خروج کامل نیروهای نظامی آمریکا از سوریه بسیار ناراحت و ناامید است.

«باراک راوید»، خبرنگار کانال 10 رژیم صهیونیستی، با اشاره به گفتگوی تلفنی روز پنج‌شنبه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، به نقل از مقامات ارشد نزدیک به نتانیاهو اعلام کرد نتانیاهو از تصمیم ترامپ برای خروج نیروهای آمریکا از سوریه بسیار ناامید و ناراحت است، اما مراقبت می‌کند تا این ناراحتی را در ملاء عام ابراز نکند.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد نتانیاهو و ترامپ درباره آنچه «افزایش همکاری علیه تجاوزگری ایران» خوانده شد، تلفنی با هم گفتگو کردند.

به گفته پایگاه «آکسیوس»، تماس روز گذشته نتانیاهو با ترامپ دومین گفتگوی تلفنی بین سران رژیم صهیونیستی و آمریکا درباره تحولات سوریه است. اوایل هفته نیز ترامپ در تماسی تلفنی خبر تصمیم واشنگتن برای خروج نیروهای نظامی خود از سوریه را به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اطلاع داده بود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز پنج‌شنبه ضمن تأیید خبر تصمیم کاخ سفید برای خروج کامل نیروهای نظامی آمریکایی از سوریه، در توئیتی  نوشت: «آیا آمریکا می‌خواهد در ازای هیچ، پلیس خاورمیانه باشد و زندگی ارزشمند نظامیان و تریلیون‌ها دلار را برای حفاظت از کسانی صرف کند که تقریبا در همه موارد برای کاری که ما می‌کنیم ارزشی قائل نیستند؟ آیا ما می‌خواهیم برای همیشه آنجا باشیم؟»

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین در توئیت دیگری افزود: «خارج شدن از سوریه، تعجب‌آور نیست. سال‌ها برای آن تبلیغ می‌کردم و شش ماه قبل که می‌خواستم علنا اعلام کنم، موافقت کردم که مدت بیشتری بمانیم.»

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1214816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =