جزییات ۳ کشف عجیب در اهرام جنوب قاهره از پنیری ۳۲۰۰ساله تا گربه‌های مومیایی‌ ۶ هزار ساله

تسنیم نوست: محوطه باستانی اهرام سقاره جنوب قاهره دارای آثار باستانی مهمی است به تازگی باستان‌شناسان مصری مقبره‌ای به قدمت ۴۴۰۰ سال کشف کردند،کما اینکه چندی قبل نیز ظرف سفالینی با پنیری با قدمت ۳۲۰۰ساله کشف شد، همچنین گربه‌های مومیایی‌شده ۶ هزار ساله کشف شده است.

خالد العنانی - وزیر باستان شناسی مصر، در منطقه سقاره در نزدیکی قاهره در باره آثار جدید کشف شده گفت: مقبره تازه‌کشف‌شده در شرایط استثنایی بسیار خوبی قرار دارد. او گفت کیفیت رنگ‌ها خیره‌کننده است و مجسمه‌ها در شرایط خوبی هستند.

گفته می‌شود این مقبره به کاهن اعظم دربار نفریر کارع کاکای با نام "واح تی" تعلق داشته و بیش از 4400 سال قدمت دارد. "واح تی"، کاهن دربار شاه نفریر کارع، از دودمان پنجم پادشاهان مصر بوده که از 2500  تا 2300 سال قبل از میلاد مسیح بر این منطقه فرمانروایی می‌کردند.

وزیر باستان‌شناسی مصر توضیح داده که در این مقبره مجسمه‌هایی از این کاهن اعظم، همسر و دیگر اعضای خانواده‌اش وجود دارند و در این مقبره در مجموع 24 مجسمه یافت شده است.

سقاره منطقه‌ای سرشار از آثار باستانی بسیار پراهمیت

بر باستان‌شناسان پوشیده نیست که محوطه باستانی مجموعه اهرام سقاره در جنوب قاهره دارای آثار باستان‌شناختی بسیارپراهمیتی است. فقط در سال جاری میلادی (2018) باستان‌شناسان به چندین کشف پراهمیت در این منطقه دست یافته‌اند.

به گزارش dw- باستان‌شناسان در ماه ژوئیه سال جاری در مجموعه اهرام سقاره، ماسک طلایی یک مومیایی را کشف کردند. در این منطقه در ماه اوت همان سال ظرف سفالینی کشف شد که در آن پنیری با قدمت 3200 سال قرار داشت.

باستان‌شناسان همچنین در ماه نوامبر سال جاری نیز در این منطقه چندین گربه مومیایی کشف کردند. کشف گربه‌های مومیایی‌شده همراه بود با کشف اشیاء جدیدی در همان منطقه با قدمتی بیش از 6 هزار سال.

۴۲۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1214840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =