بیمه زنان خانه‌دار آذربایجان‌شرقی ۳۳ درصد افزایش یافت

ایرنا نوشت: مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان اینکه تسهیلات لازم برای پوشش بیمه ای زنان خانه دار فراهم شده است، گفت: در سال جاری، آمار زنان خانه دار بیمه شده استان ٣٣ درصد افزایش یافته است.

جعفر سمساری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با تشریح ضوابط و مقررات بیمه زنان خانه دار، اظهار داشت: بانوان خانه دار فاقد شغل و نیز دانشجویان در حال تحصیل، می توانند مطابق قانون بیمه حرف و مشاغل آزاد، تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته و از مزایای کوتاه مدت و بلندمدت آن برخوردار شوند.

وی، شرایط لازم برای عقد قرارداد این نوع بیمه را دارا بودن حداکثر ٥٠ سال سن دانست و گفت: افراد بالای ٥٠ سال نیز به شرط دارا بودن سابقه پرداخت حق بیمه به میزان مازاد سنی، می توانند تحت پوشش قرار گیرند.

مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان اینکه تعداد بیمه شدگان زنان خانه دار استان در مهر ماه سال جاری با ۳۳ درصد افزایش به ۲ هزار و ۳۹۳ نفر رسیده است، افزود: این نوع بیمه، گامی برای تعمیم و گسترش انواع بیمه های اجتماعی بین آحاد جامعه است و بانوان خانه دار نیز در صورت پوشش بیمه ای، می توانند در تضمین و تأمین آتیه خانواده مشارکت کنند.

سمساری ادامه داد: برخورداری از خدمات بازنشستگی، ازکار افتادگی و مستمری بازماندگی و همچنین خدمات درمانی از جمله خدمات تأمین اجتماعی است که متقاضیان می توانند با درخواست خود و تعیین نرخ حق بیمه مورد درخواست، به تناسب از خدمات مذکور برخوردار شوند.

مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی تأکید کرد: متقاضیان عقد قرارداد با ١٢ درصد حقوق مبنای کسر حق بیمه از خدمات بازنشستگی و فوت پس از بازنشستگی برخوردار خواهند بود و افرادی که تقاضای عقد قرارداد با نرخ ١٤ و ١٨ درصد داشته باشند به ترتیب از خدمات کار افتادگی و نیز فوت قبل از بازنشستگی بهره مند می شوند.

سمساری اضافه کرد: متقاضیان در صورت درخواست مبنی بر استفاده از خدمات درمانی، باید حق سرانه درمان مصوب سالانه را نیز پرداخت کنند.

وی با دعوت از بانوان فاقد شغل و دانشجویان جهت بهره مندی از مزایای این قانون، اظهار داشت: تامین و تضمین امنیت و آرامش نیروهای مولد جامعه از جمله مهم ترین کارکردهای تأمین اجتماعی است که تبلور آن، مستلزم پوشش بیمه ای افراد جامعه از دوران جوانی می باشد.

هم اکنون ۲۸ شعبه تامین اجتماعی در آذربایجان شرقی وجود دارد و ۸۰ درصد خدمات ارایه شده به افراد تحت پوشش و کارفرمایان در این شعبه ها به صورت غیرحضوری است. 

۵۲ درصد جمعیت استان معادل۲ میلیون نفر تحت پوشش تامین اجتماعی بوده که از این تعداد ۶۷۸ هزار نفر بیمه شده اصلی و بقیه تبعی هستند. 

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1215087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =