دیدارمدیرکل راه و شهرسازی مازندران با آیت‌الله طبرسی

سیدمحمد نظری ضمن گرامیداشت 26 آذر روز ملی حمل و نقل و هفته راهداری عنوان نمود : حمل و نقل یکی از پایه های اصلی توسعه پایدار و متوازن در جوامع بشری محسوب شده و درواقع شبکه های حمل و نقل با مولفه های مهمی همچون اقتصاد ، امنیت و عدالت اجتماعی ارتباط تنگاتنگ دارد

به گزارش خبرآنلاین  استان مازندران ،وی تصریح کرد : از این رو صنعت حمل و نقل میتواند سهم بسزایی در رشد تولید ناخالص ملی در کشور داشته باشد که این سهم در کشورهای توسعه یافته بین یک تا دو درصد میباشد .

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از حمل و نقل جاده ای به عنوان حمل و نقل غالب در استان یاد کرد و افزود : از آنجاکه بیش از 90 درصد حمل و نقل کشور و استان ما از طریق حمل و نقل جاده ای صورت میگیرد باید نگاهی ویژه به این بخش شود چرا که با توجه به رشد بی رویه تولید خودرو در حال حاضر با یک ناهمگونی در این بخش مواجه ایم و امید است با تلاش و تعامل همه مسئولین این معضل اجتماعی نیز برطرف شود . وی تصریح کرد : خوشبختانه اقدامات موثر و درخور توجهی در جهت توسعه و ارتقاء بخش حمل و نقل در استان انجام و یا در دست اقدام داریم .

مهندس نظری ولایت مداری تلاش گران صنعت حمل و نقل را به عنوان یک اصل مهم در برنامه کاری آنان برشمرد و افزود : امروزه شبکه راههای ارتباطی استان به طول 10500 کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی ، فرعی و روستایی به عنوان محور اصلی حمل و نقل جاده ای از عوامل عمده رشد و توسعه اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی استان بوده و به عنوان شریانهای حیاتی و اقتصادی از جایگاه ویژه ای برخوردار است که با صرف اعتبارات کلان در طول سالیان متمادی احداث گردیده و جزء یکی از عظیم ترین سرمایه های ملی کشور محسوب می گردد .

حضرت آیت اله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان مازندران نیز در این دیدار از راه به عنوان یکی از عوامل توسعه و پیشرفت یاد کرد و اظهار داشت: خدمت در حوزه راه و شهرسازی و تلاش برای ایجاد زیرساخت ها امری ماندگار است و مردم از نعمت آن بهره مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه سهم استان از ایجاد آزادراه و بزرگراه ناچیز است بر لزوم ارتقای سهم استان در این بخش تاکید کرد وگفت: باید راههای مازندران را توسعه داد و دسترسی به مناطق محروم را تسهیل تر کرد.

آیت الله طبرسی با انتقاد از طولانی شدن روند چهارخطه شدن محور هراز ادامه داد: موانع و مشکلاتی نظیر کمبود اعتبار و مسائل زیست محیطی و منابع طبیعی از جمله مواردی است که باید رفع شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران خواهان برنامه ریزی برای عقب ماندگی مازندران در حوزه راه و زیرساخت های حمل و نقل شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1215202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =