بزیک: مصدوم بودم اما استانکو معتقد بود در دربی گل می‌زنم

مهاجم ارمنی اسبق پرسپولیس می‌گوید فوتبالش را مدیون استانکو است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ استانکو پوکله پوویچ مربی کروات و سابق تیم پرسپولیس که به دلیل دو قهرمانی ای که با این تیم در لیگ فوتبال ایران کسب کرد نزد هواداران این تیم از محبوبیت خاصی برخوردار است، امروز درگذشت. استانکو که چند سال پیش به دلیل بیماری مجبور شد پای خود را قطع کند، در فوتبال ایران به جز پرسپولیس، در تیم های سپاهان و داماش گیلان هم مربی گری کرده بود.بدون شک پرسپولیسی ها از او خاطره خوبی دارند و روزهای خوبی را با این سرمربی کروات تجربه کرده اند.

اولین مربی کروات حاضر در فوتبال ایران از روز ۱۷ شهریور ۱۳۷۴ هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفت. استانکو که یک سال قبل با تیم ملی ناکام مانده بود، طی دو فصل حضور در پرسپولیس دو مقام قهرمانی لیگ آزادگان را بدست آورد. ۳۴ برد، ۱۶ تساوی و ۸ باخت حاصل عملکرد وی بود. پرسپولیس با استانکو در آسیا نیز به مقام سومی دست یافت. استانکوی ۶۹ ساله در فاصله چند هفته به پایان لیگ در اردیبهشت ۷۶ پرسپولیس را ترک کرد. در بین مربیان خارجی پرسپولیس او بهترین عملکرد را دارد و در ۷۰ درصد بازی ها به پیروزی رسیده است.

او سرمربی پرسپولیس در دربی ۴۳ بود و سرخپوشان موفق شدند پس از هفت سال استقلال را شکست دهند. استقلال و پرسپولیس در سال ۱۳۷۵ در حالی دربی ۴۲ را برگزار کردند که از آخرین برد پرسپولیس ۷ سال می گذشت و سرخپوشان برای شکستن طلسم هفت ساله به مصاف استقلال رفتند. در این دیدار، ادموند بزیک با گل دقایق پایانی خود طلسم هفت ساله نبردن مقابل استقلال را شکست.

پس از خبر درگذشت استانکو به سراغ ادموند بزیک رفتیم و با او درباره سرمربی کروات پیشین پرسپولیس گفت و گو کردیم. بزیک درباره استانکو گفت:« این خبر را از شما می شنوم و بسیار ناراحت شدم. او انسان واقعی و یک جنتلمن بود. من از او خیلی چیزها آموختم و استانکو در پیشرفت فوتبالی من تاثیر زیادی داشت. من در سال هایی که شاگرد او بودم همواره سعی کردم بازیکن خوبی باشم و هیچوقت رفتاری غیر از احترام از او ندیدم.»

بزیک درباره گلی که در دربی زد و باعث پیروزی پرسپولیس پس از هفت سال شد گفت:« من قبل از دربی مصدوم بودم و چهار روز با تیم تمرین نکردم اما استانکو اعتقاد زیادی به من داشت و در آن روزها بارها با من صحبت می کرد و معتقد بود من باید در دربی بازی کنم. چند روز قبل از دربی من را از تمرین منع کرد تا مصدومیتم مداوا شود و تنها روز قبل بازی نیم ساعت با تیم تمرین کردم و روز دربی وارد زمین شدم و موفق شدم گل پیروزی را بزنم. برای استانکو مهم بود که من در دربی بازی کنم و معتقد بود گل می زنم و پس از پایان بازی هم در رختکن او را در آغوش گرفتم.»

بزیک ادامه داد:« من علاوه بر پرسپولیس در سپاهان هم شاگرد استانکو بودم و می توانم بگویم او یک جنتلمن واقعی بود. از لحاظ فنی هم مربی بسیار با دانشی بود و پرسپولیس همان سال با ۱۵ امتیاز اختلاف قهرمان لیگ شد. من سال اول در آرارات بودم و باشگاه به من رضایتنامه نداد. پس از پایان قراردادم به پرسپولیس رفتم و آقای عابدینی من را به تمرین پرسپولیس برد و به استانکو گفت او بازیکن ارمنی است و همان روز استانکو از من تست گرفت و مرا جذب کرد. استانکو نقش مهمی در فوتبال من و پرسپولیس داشت و همواره فوتبالم را مدیون او هستم.»

۲۵۶ ۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1215753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =