وزیر بهداشت و درمان برای افتتاح ۴ طرح بزرگ درمانی به کهگیلویه‌وبویراحمد سفر می‌کند

با حضور وزیر بهداشت به استان کهگیلویه و بویراحمد ۴ پروژه مهم درمانی استان کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج، قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان در سفر دو روزه خود به استان کهگیلویه و بویراحمد روز جمعه در شهرستان گچساران مرکز ناباروری (IVF) در بیمارستان بی بی حکیمه خاتون گچساران و  در شهرستان باشت بیمارستان ۳۲ تخت خوابی این شهر را افتتاح خواهد کرد و پس از آن دردهدشت اورژانس ۷۰ تخت خوابی این شهر با حضور وی به بهره برداری خواهد رسید.

افتتاح بزرگترین بیمارستان استان در یاسوج

وزیر بهداشت و درمان روز شنبه ۸ دیماه با حضور در یاسوج بیمارستان ۲۹۳ تخت خوابی این شهر را  افتتاح خواهد نمود .

ر اساس این گزارش چند ماهی است که بحث حضور وزیر بهداشت و درمان برای افتتاح چند طرح مهم بیمارستانی در استان بر سر زبان ها است و هر بار بنا به دلایلی این سفر انجام نشده است .

شاید مهمترین دلیل عدم حضور وزیر بهداشت ، عدم تکمیل نهایی برخی پروژه های بیمارستانی از جمله بیمارستان عظیم الجثه  یاسوج بوده است که اکنون تمام تجهیزات و امکانات آن آماده بهره برداری است و همه چیز مهیای حضور هاشمی درکهگیلویه و بویراحمد است.

این بیمارستان در زمینی به مساحت ۵۰ هزار متر مربع و زیر بنایی به ابعاد ۲۴ هزار و ۸۰۰ متر مربع در ۸ طبقه و ۳۲ بخش تخصصی و فوق تخصصی احداث که با وجود تجهیزات کامل، آماده خدمت رسانی به هم استانی های عزیز است.

نصب  دو دستگاه استندبای قطع برق (آماده به کار)  در کنار سایر تجهیزات درمانی و تاسیساتی این بیمارستان مطابق پیشرفته ترین دستگاه ها در دنیا خریداری شده است و بیمارستان یکی از مجهز ترین بیمارستان های جنوب کشور خواهد بود.

بیمارستان جدید یاسوج دارای ۸ اتاق عمل، ۱ اتاق عمل اورژانس، ۸ اتاق LDR (زایمان)، یک سالن آمفی تئاتر و ۱۶ کلاس درس است.

وجود سوییت های اختصاصی زایمان طبیعی(اتاق های LDR )موجب کاهش میزان مرگ و میر مادر و نوزاد، کاهش عوارض بعد از زایمان و ارتقا سطح روحی مادر در حین زایمان از لحاظ حضور خانواده در کنار وی خواهد شد.

افتتاح اورژانس بزرگ دهدشت

اورژانس بزرگ دهدشت نیز از دیگر مراکز درمانی است کهبا حضور وزیر بهداشت به بهره برداری خواهد رسید این مرکز درمانی  در مساحتی به ابعاد ۲هزار و ۲۰۰ متر مربع بنا نهاده شده و دارای ۷۰ تخت درمانی است.

هر کدام از تخت های این مرکز دارای مانیتورهای قلبی و ریوی بوده و وجود اتاق عمل نیز موجب رشد شاخص های خدمات درمانی به موقع به مراجعه کنندگان می شود.

اعتبار اورژانس دهدشت ۵ میلیارد تومان بوده است که علاوه بر این ۵ میلیارد تومان نیز برای نصب تجهیزات هزینه شده است.

افتتاح بیمارستان ۳۲ تخت خوابی باشت

بیمارستان ۳۲ تخت خوابی باشت را از دیگر اقدامات مهم در جهت ارتقاء تعداد تخت های بیمارستانی و ارتقاء شاخص های سلامت استان  است که این مرکز درمانی نیز با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری خواهد رسید.

یمارستان باشت  دارای تجهیزات کامل و امکاناتی همچون اتاق عمل، زایشگاه و اتاق LDR است، تاکید کرد: این بیمارستان در فضایی به مساحت ۵ هزار متر مربع و با هزینه ای بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان احداث شده است.

وجود سه متخصص تمام وقت اطفال، داخلی و طب اورژانس در بیمارستان جدیدباشت از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی استان در جهت ارتقاء و بهبود شاخص های سلامت خواهد بود.

افتتاح بیمارستان بی بی حکیمه خاتون گچساران

یکی دیگر از اقدامات مهم و تاثیرگذار در عرصه سلامت در استان را افتتاح مرکز ناباروری (IVF) در بیمارستان بی بی حکیمه خاتون گچساران است که با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری می رسد.

این مرکز با زیر بنای ۳۰ متر مربع بنا نهاده و دارای بخش هایی شامل اتاق عمل، آزمایشگاه، جنین شناسی، اتاق انتقال جنین، آندرولوژی(دانش و مهارت عملی مربوط به فعالیت‌های تولیدمثل مردان و اختلالات آن) اتاق) IUIدرمان ناباروری)، اتاق PGD (آزمایش و تشخیص سالم بودن ژن جنین) است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1216735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =