ائمه جمعه این هفته درباره چه موضوعی هشدار دادند؟

در آستانه ۹ دی تریبون‌های نماز جمعه در سراسر کشور به حوادث سال ۸۸ پرداختند و البته هشدارهایی هم درباره فتنه ۹۸ دادند.

فائزه عباسی: این هفته نیز تریبون‌های نماز جمعه در سراسر کشور به موضوعات مختلف از CFT گرفته تا درگذشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام اختصاص پیدا کرد اما از آنجایی که در آستانه ۹ دی قرار داریم حوادث سال ۸۸ و اتفاقات دهمین انتخابات ریاست جمهوری به یکی از موضوعات اصلی تبدیل شد.

احمد خاتمی خطیب نماز جمعه تهران به بازخوانی حوادث ۹ سال پیش پرداخت و گفت: ۹ دی ۸۸ جلوه بصیرت مردم بود.در سال ۸۸ دو اردوگاه شکل گرفت،‌ یکی از این اردوگاه‌ها اوباما، رژیم صهیونیستی، منافقین، فدائیان خلق، فراری‌ها و همه واداده‌ها در این اردوگاه بود و در اردوگاه‌های دیگر هم مردم و شما حزب‌اللهی‌ها حضور داشتیدمردم در حماسه ۹ دی ۸۸ نشان دادند که از خواص این امت هستند در واقع این حماسه از جنس عاشورا بود. چرا که مردم دیگر تحمل نکردند که ببینند روز عاشورا با عزاداران حسینی برخورد می‌شود. در واقع این شور حسینی کربلایی بود.«همه آنهایی که می‌خواهند فتنه‌آفرینی کنند بدانند حماسه ۹ دی قابل تکرار است».

همچنین آیت‌الله علم الهدی خطیب نماز جمعه مشهد نیز اف‌ای‌تی‌اف مقدمه فتنه ۹۸ خواند و گفته است:  فتنه ۸۸ گذشت و ۹ سال نیز از آن سپری شد اما آنچه برای ما مهم است فتنه ۹۸ است که در سال دهم فتنه ۸۸ است؛ مقام معظم رهبری فرمودند دشمن در حال مقدمه سازی برای فتنه است. نقش دشمن چیست؟ نقش دشمن از زبان معاون خزانه‌داری آمریکا بیان شده است. مقام معظم رهبری فرمودند خزانه داری آمریکا اتاق جنگ با ایران است: معاون مبارزه با تروریسم و جریائم مالی خزانه‌داری آمریکا به نام «خوان رازاته» در یک گفت‌وگویی عنوان کرده است که برای قرار دادن ایران در تنگنا و سخت کردن شرایط کشور به حضور کامل FATF در ایران نیاز است و اگر این کامل شود و لوایح تصویب شود، وسیله‌ای برای تنگنا قرار دادن ایران خواهد شد.

البته شهرهای دیگر نیز به این موضوعات پرداختند که در جدول زیر گزیده‌ آنها را می‌توانید بخوانید؛

خطیب نماز جمعه

گزیده اظهارات

سید مجتبی میردامادی/اصفهان

*حماسه ۹ دی یک معجزه الهی بود، اتحاد ناگسستنی مردم برنامه‌های دشمن را نقش برآب کرد و حماسه ۹ دی پدید آمد.

*برگزاری کنسرت‌ها و ورود بانوان به ورزشگاه‌ها، دوچرخه سواری آنها از جمله مسائلی است که به بهانه خوشی دادن به آنها انجام می‌شود اما اینگونه نیست.

لطف‌الله دژکام/ فارس

* ۹ دی نماد بصیرت و ولایت‌مداری مردم بود چیزی که آمریکا و همه قدرت‌های دنیا از آن می‌ترسند.

*گر می‌خواهید عدالت در جامعه باشد باید ببینید که امانت حکومت خود را به دست چه کسی می‌سپارید. هر جا مدیریتی هست که مردم تعیین کننده‌ آن هستند باید حواسشان باشد که به دست چه کسی می‌سپارند. خودمان این امانت را به دست خائن می‌دهیم و از اول بی‌احتیاطی می‌کنیم و بعد از کارها و بی‌عدالتی این فرد گله می‌کنیم.

سید محمد سعیدی/ قم

*در قم فاصله نهم دی تا نوزدهم دی‌ماه را دهه بصیرت اعلام کرده‌اند، پیشنهاد می‌شود در کل کشور نیز این دهه را به‌عنوان دهه بصیرت به‌ویژه برای جوانان اختصاص دهند.

*مشکل امروز جامعه ما این بوده که برخی دشمن را نمی‌بینند و یا دشمنی دشمنان را جدی نمی‌گیرند، و آسیب‌های جامعه ما از همین‌جا نشأت می‌گیرد.

سید محمدعلی آل هاشم / تبریز

*۹ دی روز بصیرت امت و ولایت است و بصیرت مردم در این روز به خوبی نمایش داده شد و دشمنان شکست خوردند.

*براساس فرمایش های رهبری که فرمودند «دشمن به فکر طراحی نقشه شوم برای کشور در سال آینده است» باید همه هوشیار باشیم و با وحدت و همدلی توطئه های دشمنان را خنثی و امید آن ها را به یاس تبدیل کنیم.

*امیدواریم مردم با وحدت و همدلی بار دیگر توطئه‌های دشمن را به یاس تبدیل کنند و  پس از برگزاری چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، شاهد تحویل این انقلاب به صاحب اصلی یعنی حضرت امام زمان (عج) باشیم.

سید محمدمهدی حسینی همدانی/ البرز

*لازم است به بازخوانی نقشه‌های دشمنان در مقابله با نظام اسلامی به‌ویژه در سال‌های اخیر و اتفاقات سال ۸۸، دی‌ماه ۹۶ و تیرماه ۹۷، بپردازیم؛ ما باید نسبت به توطئه‌های آینده دشمنان هوشیار باشیم.

*عده‌ای در داخل کشور همه هم‌وغمشان آمریکا است درحالی‌که آمریکا رو به افول است و باید این آقایان به فکر دیگری باشند.

۲۹۲۱۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1217030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =