۰ نفر
۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۰
معرفی بهترین پهپادهای سال ۲۰۱۸

ایسنا نوشت: در سال ۲۰۱۸، پهپادهای گوناگونی ابداع و ارائه شده‌اند که می‌توانند به عکسبرداری و فیلمبرداری با کیفیت کمک کنند.

پهپادها در چند سال گذشته از یک پدیده سرگرم‌کننده به یک فناوری کاملا فرهنگی تبدیل شده‌اند. این ابزار قابل هدایت از راه دور در حال حاضر، در حوزه مخابرات، ناوبری جهانی، پژوهش‌های هواشناسی، جغرافیایی و جاسوسی به کار گرفته می‌شوند اما مهم‌ترین کاربرد این فناوری برای افراد عادی، عکسبرداری و فیلمبرداری است.

اکنون بازار فروش پهپادها، با انواع گوناگونی اشباع شده است و علاقه‌مندان می‌توانند پهپادها را در شکل و اندازه‌ مورد نظر خود پیدا کنند.

در سال ۲۰۱۸، بسیاری از شرکت‌های فناوری، پهپادهای گوناگونی را با ویژگی‌ها و قابلیت‌های جالب و منحصربه‌فرد ابداع و ارائه کرده‌اند که می‌توانند به ثبت تصاویر و فیلم‌های زیباتر و واضح‌تر کمک کنند.

در اینجا، فهرستی از بهترین پهپادهای سال ۲۰۱۸ ارائه می‌شوند تا علاقه‌مندان بتوانند پهپاد دلخواه خود را راحت‌تر پیدا کنند.

"ماویک ۲ پرو" (MAVIC 2 PRO)

ماویک ۲ که محصول شرکت فناوری "دی‌جی‌آی" (DJI) است، موفق شده عنوان بهترین پهپاد سال ۲۰۱۸ را به دست بیاورد.

همه ویژگی‌های مورد نیاز یک پهپاد به همراه یک دوربین حرفه‌ای شرکت "هاسلبلاد" (Hasselblad) در ماویک ۲ وجود دارند تا کاربران بتوانند تصاویر مورد نظر خود را از زاویه دید یک پرنده در حال پرواز ثبت کنند.

ماویک ۲، قوی و قابل حمل است و می‌تواند به صورت خودکار از موانع عبور کند. دوربین این پهپاد می‌تواند بهترین تصاویر هوایی را ارائه دهد.

برخلاف نخستین نمونه‌های ماویک که فقط می‌توانستند موانع مقابل خود را تشخیص دهند، ماویک ۲ به یک سیستم اطلاع‌رسانی محیطی کامل مجهز است؛ در نتیجه می‌تواند به جلو، عقب، بالا، پایین و حتی چپ و راست حرکت کند و حالت پرواز خود را تغییر دهد.

ماویک ۲ به خاطر حسگر یک اینچی و فناوری پردازش خود می‌تواند ویدئوهایی با وضوح ۴K تهیه کند؛ در نتیجه نسبت به نسخه پیشین خود، تقریبا یک میلیارد رنگ مجزا را نشان می‌دهد. اگرچه اندازه، شکل و وزن ماویک ۲ با نسخه پیشین آن یکسان است، کنترل بیشتری از عمق دامنه تحت پوشش خود دارد.

قیمت پهپاد ماویک ۲، ۱۴۴۹ دلار ثبت شده است.

"بریز" (BREEZE)

پهپاد شرکت چینی "یانیک" (YUNEEC) موسوم به بریز، می‌تواند بهترین پهپاد برای افراد تازه‌کار باشد زیرا به پرواز درآوردن آن ساده است، قیمت نسبتا پایین و دوام بالایی دارد. به علاوه این پهپاد می‌تواند فضای کافی را برای رشد و پیشرفت کاربر خود فراهم کند.

کار با پهپادهای بی‌کیفیت، معمولا دشوار و غیرقابل اطمینان است؛ در نتیجه امکان شکستن و آسیب دیدن آنها وجود دارد. به نظر متخصصان، بهتر است افرادی که در ابتدای راه قرار دارند، کار خود را با پهپادهایی آغاز کنند که قابل اطمینان و تضمین شده هستند و تعمیر یا ارتقای آنها نیز ساده است.

پهپاد "بریز" با در نظر گرفتن این اهداف، انتخاب فوق‌العاده‌ای برای افراد تازه‌کار است. اگرچه "بریز"، پهپاد گران‌قیمتی نیست، اما آنقدر هم ارزان نیست که کاربر بتواند آن را بدون دقت کافی به پرواز درآورد.

"بریز"، به یک دوربین نسبتا خوب و امکانات بسیاری مجهز است. کاربران می‌توانند "بریز" را با کمک تلفن همراه هوشمند یا سیستم کنترل شرکت یانیک تحت کنترل درآورند.

پهپاد "بریز"، با قیمت ۲۰۰ تا ۲۳۰ دلار به بازار عرضه شده است.

"تلو" (TELLO)

پهپاد تلو که محصول شرکت "رایز" (RYZE) است، بهترین پهپاد ارزان قیمت به شمار می‌رود.

این پهپاد کوچک و مقرون به صرفه، همه ویژگی‌های ضروری یک پهپاد را در خود جای داده و به پرواز درآوردن آن نیز بسیار راحت است.

پهپادهایی که با قیمت کمتر از ۱۰۰ دلار عرضه می‌شوند، معمولا ارزش بالایی ندارند و فاقد بسیاری از ویژگی‌های پیشرفته و قابلیت‌های مورد نیاز کاربران هستند، اما داستان تلو کاملا متفاوت است. این پهپاد به رغم داشتن قیمت کمتر از ۱۰۰ دلار، بهترین ویژگی‌ها و قابلیت‌ها را در خود جای داده است. "تلو"، یک تراشه پردازش تصویری، فناوری برقراری ثبات در پرواز شرکت "دی‌جی‌آی"، یک دوربین پنج مگاپیکسلی با قابلیت ارائه ویدئوی اچ‌دی و یک باتری که امکان پرواز ۱۳ دقیقه‌ای را فراهم می‌کند، را شامل می‌شود.

نکته منفی در مورد "تلو" این است که کنترل از راه دور ندارد و کاربر حتما باید آن را با کمک یک کنترل مجازی در اپلیکیشنی که روی تلفن همراه نصب می‌شود، کنترل کند؛ در نتیجه هدایت پهپاد با دقت کافی انجام نمی‌شود.

پهپاد "تلو"، با قیمت ۹۹ دلار به بازار عرضه شده است.

"اینسپایر ۲" (INSPIRE2)

پهپاد "اینسپایر"، محصول دیگری از شرکت دی‌جی‌آی است که به خاطر داشتن یک دوربین حرفه‌ای، بهترین انتخاب برای فیمسازان به شمار می‌رود.

"اینسپایر"، ویژگی‌های قابل توجهی دارد. این پهپاد می‌تواند محدوده تا چهار مایل را کنترل کند، سرعت آن ۶۷ مایل بر ساعت است، قابلیت دوری از موانع را دارد و همه ویژگی‌های ثبات در پرواز و سیستم خودران که از یک پهپاد انتظار می‌رود، شامل می‌شود.

دوربین "اینسپایر"، آخرین مدل دوربین شرکت دی‌جی‌آی است که امکان عکسبرداری و فیلمبرداری هوایی را فراهم می‌کند. این دوربین در هر ثانیه، ۳۰ عکس را با کیفیت ۵.۲K ثبت می‌کند.

سیستم کنترل "اینسپایر" نیز فوق‌العاده است. این پهپاد، به اپلیکیشن "گو" (Go) شرکت دی‌جی‌آی نیز مجهز است که امکان کنترل پیشرفته پهپاد را تنها با تماس نوک انگشتان کاربر فراهم می‌کند. با وجود "اینسپایر"، کاربران دیگر برای فیلمبرداری و عکسبرداری حرفه‌ای، نیازی به تجربه ابتدایی فیلمسازی یا مهارت‌های هدایت پهپاد ندارند.

پهپاد "اینسپایر"، با قیمت سه هزار دلار به بازار عرضه شده است.

"دارکو اچ‌دی" (DRACO HD)

پهپاد شرکت "یوویفای" (UVIFY) موسوم به "دارکو اچ‌دی"، بهترین پهپاد برای مسابقات سطح ابتدایی و متوسط است.

مهم‌ترین نکته در مورد دارکو اچ‌دی، قابل تنظیم بودن آن است؛ در نتیجه کاربر می‌تواند در صورت نیاز، هر کدام از اجزای آن مانند دوربین، موتورها و یا فرستنده‌های ویدئویی را ارتقا دهد و یا عوض کند.

دلیل محبوبیت این پهپاد، این است که به کار بردن و یا به پرواز درآوردن آن، پیچیده نیست؛ در نتیجه انتخاب خوبی برای افراد تازه‌کار خواهد بود.

پهپاد "دارکو اچ‌دی"، با قیمت ۶۹۹ دلار به بازار عرضه شده است.

"مامبو" (MAMBO)

شرکت فرانسوی "پاروت" (PARROT)، پهپادی ارائه داده که بهترین گزینه برای استفاده کوکان است. این پهپاد موسوم به "مامبو"، محکم است و می‌توان آن را به راحتی به کار برد.

"مامبو"، ارزان‌ترین پهپادی است که می‌توان برای کودکان تهیه کرد. "مامبو" برخلاف بیشتر مینی‌پهپادها، مخصوص کودکان طراحی شده است. این پهپاد علاوه بر حسگرهای حرکتی و نرم‌افزار پیشرفته اتوپایلت، امکاناتی دارد که آن را به ابزاری فراتر از یک پهپاد ابتدایی تبدیل می‌کند.

کاربران می‌توانند "مامبو" را با تلفن همراه هوشمند و یا یک کنترل از راه دور پیچیده هدایت کنند.

پهپاد "مامبو"، با قیمت ۱۲۰ دلار به بازار عرضه شده است.

"اسپارک" (SPARK)

سومین پهپاد شرکت دی‌جی‌آی، "اسپارک" نام دارد که می‌توان گفت بهترین گزینه برای گرفتن تصاویر سلفی است. این پهپاد نیازی به کنترل از راه دور ندارد و می‌تواند تصاویر سلفی کاربران را ثبت کند.

"اسپارک"، مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و قابلیت‌های پهپادهای کوچک را در خود جای داده است. این پهپاد به رغم اندازه کوچک خود، نسبت به پهپادهای بزرگتر و گران‌تر دی‌جی‌آی، مزایای بسیاری دارد.

مهمترین ویژگی "اسپارک" به جز کوچک و قابل حمل بودن، داشتن حالت‌های هوشمند پرواز است. به علاوه، این پهپاد قابلیت تشخیص حالت پرواز دارد که هدایت آن را بدون تلفن همراه هوشمند یا کنترل از راه دور ممکن می‌کند.

دیگر ویژگی مهم "اسپارک"، سیستم دوری از موانع است. اگرچه توانایی تشخیص و دوری از موانع معمولا به پهپادهای بزرگتر اختصاص دارد، دی‌جی‌آی این قابلیت‌ها را در پهپاد کوچک خود نیز قرار داده است. هدف شرکت از تجهیز "اسپارک" به این قابلیت، جلوگیری از تصادف و آسیب دیدن پهپاد است.

"اسپارک"، به یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی نیز مجهز است که می‌تواند در هر ثانیه ۳۰ تصویر را به صورت خودکار ثبت کند.

قیمت پهپاد "اسپارک"، ۵۰۰ دلار تعیین شده است.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1218203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =