۶۰ کتابدار کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در نخستین جشنواره قصه‌گویی شرکت کردند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از شرکت ۶۰ کتابدارکتابخانه‌های عمومی استان سمنان در نخستین جشنواره قصه گویی در کشور خبر داد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، ۶۰کتابدار از استان سمنان در نخستین جشنواره قصه گویی  که با هدف توسعه کمّی و کیفی قصه‌گویی به عنوان ابزاری تربیتی و فرهنگی در کتابخانه‌ها، شناسایی کتابداران قصه‌گو و ارزیابی میزان توانمندی و مهارت‌های آنان، سنجش مهارت‌ها و کارآمدی کتابداران در امر قصه‌گویی و همچنین توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی برگزارشد، شرکت کردند.

نورعلی غلامحسین نیا سماکوش در گفتگویی ضمن بیان اینکه با توجه به اهمیت و نقش موثر قصه‌گویی در انتقال مفاهیم آموزشی و تربیتی به کودکان و نوجوانان و به منظور توسعه و ترویج این واسطه فرهنگی اصیل و آموزش کتابداران در موضوع قصه‌گویی، معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد «نخستین جشنواره قصه‌گویی  نهاد کتابخانه های عمومی کشور» را برگزار کرد بیان داشت: از ۱۱۱کتابدارکتابخانه‌های عمومی استان سمنان  ۶۰نفر در این جشنواره شرکت کردند.

وی با تاکید بر اینکه  این جشنواره برای کتابداران علاقمند نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور )نهادی و مشارکتی)، کتابداران علاقمند سایر دستگاه ها(شهرداری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانون مساجد و مربیان فرهنگی، هنری، ادبی، تربیتی) برگزار شد بیان داشت: در این جشنواره همچنین بخشی ویژه به قصه‌گویی پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها اختصاص یافته بود.

وی افزود: این جشنواره در سه محور کلی «موضوع آزاد، دینی، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس با درون‌مایه آموزشی، تربیتی»، «ادبیات عامه (فولکلور)، شاهنامه» و «قصه گویی با گویش محلی» بر گزار شد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نقش کتابداران را در جامعه مهم خواند افزود: فعالیت کتابداران در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی بسیار مهم است.

سماکوش گفت:کتابداران با برگزاری برنامه‌های فرهنگی شاخص می توانند موجب جذب مخاطبان به کتابخانه شوند .

وی از برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان سمنان خبر داد و اظهار داشت: برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان،رونمایی کتاب، نقد و بررسی کتاب و کارگاه قصه گویی از جمله فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی در سطح استان است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1218384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =