۷۰ شی تاریخی در لرستان کشف و توقیف شد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت : در پی کسب خبر مبنی برفعالیت باند خرید و فروش اشیای فرهنگی-تاریخی در سطح شهرستان‌های خرم آباد و کوهدشت، ۷۰ شی تاریخی در استان کشف و ضبط شد.

 به گزارش خبرآنلاین لرستان، سید امین قاسمی گفت: یگان حفاظت استان لرستان در پی کسب خبر مبنی برفعالیت باند خرید و فروش اشیای فرهنگی-تاریخی در سطح شهرستان‌های خرم آباد و کوهدشت، با انجام کار اطلاعاتی و پیگیری و رصد، موفق به شناسایی افراد دخیل درامر قاچاق اموال تاریخی شد..
مهندس قاسمی تصریح کرد: در نهایت یگان حفاظت این اداره کل باهماهنگی مراجع قضایی و همکاری پلیس اطلاعات و مبارزه با قاچاق کالای و ارز استان در عملیاتی ضمن دستگیری ۲ قاچاقچی اموال عتیقه، ۷۰ قلم شیء مربوط ادوار مختلف تاریخی را کشف و ضبط کردند.

۵۷ شی مربوط به عصر برنز و شامل زیورآلات و ظرف مفرغی است
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان افزود: اشیای توقیف شده شامل ۱۳ سکه مربوط به دوره ساسانی و ۵۷ شی مربوط به عصر برنز و شامل زیورآلات و ظرف مفرغی است.
سرهنگ کرمی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی لرستان نیز در پایان اظهار داشت: در این رابطه متهمان برای طی مراحل قانونی و همچنین دستگیری دیگر اعضای باند قاچاق اموال تاریخی، تحویل مقام قضایی شدند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1218648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =