نمایش ۴۰ اختراع در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار آذربایجان‌غربی

نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار آذربایجان‌غربی با رونمایی از ۴۰ اختراع و ۵ محصول فناورانه بمدت ۳روز در مجتمع فرهنگی ارومیه در حال برگزاریست.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، در این نمایشگاه که سه‌شنبه با حضور محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی آغاز شده است، محققان و مبتکران استان بیش از ۴۰ اختراع در زمینه‌های پزشکی، محیط زیست، برق و الکترونیک، اپلیکیشن، سوخت‌های زیستی و سامانه‌های هوشمند را در ۵۰ غرفه به نمایش گذاشته‌اند.

همچنین در این نمایشگاه ۵ محصول فناورانه  از جمله خودروی دست‌ساز، دستگاه «بکهو لودر»، دستگاه اصلاح حرکت‌های ورزشی و میکسر ۳۶۰ درجه هماتولوژی با کاربرد پزشکی و نرم افزار «تراوران» برای نخستین بار در سطح کشور با موضوع مدیریت و کنترل حمل و نقل و خودروهای سنگین در جاده‌ها، دراین  نمایشگاه رونمایی شده است.

شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی در این نمایشگاه گفت: اتفاق‌ها و رخدادهای قابل توجهی در حوزه پژوهش و نوآوری استان در حال شکل‌گیری است که با پشتیبانی و حمایت از آنها شاهد رشد چشم‌گیری در توسعه و تولید آنها خواهیم بود.
وی بیان کرد: دانشگاه ارومیه، پارک علم و فناوری، جهاد دانشگاهی و سازمان فنی و حرفه ای آذربایجان‌‎غربی می توانند با متمرکز کردن کارهای ابتکاری خود زمینه پیشرفت در حوزه فناوری را فراهم کنند.
وی با اشاره به اینکه توسعه پارک علم و فناوری با وسعتی که در حال حاضر دارد در شهر امکان پذیر نیست، اضافه کرد: مسوولان این پارک با همکاری راه و شهرسازی زمین هایی که امکان واگذاری دارد را شناسایی کنند تا به صورت محدود در اختیارشان قرار گیرد.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان با حضور ۵۰ غرفه از شرکت های دانش بنیان و فناور مستقر در پارک و مراکز رشد استان به مدت ۳روز در مجتمع فرهنگی ارومیه دایر است و فردا پنج‌شنبه به پایان خواهد رسید.

​۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1218770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =