معتادان ایرانی کم شدند یا زیاد؟/ «شیشه‌ای‌»ها از «شیره‌ای‌»ها جلو زدند

ایرنا نوشت: معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: با تلاش سازمان های مرتبط در ایران، شمار معتادان کشور در یک دهه گذشته افزایشی نداشته است.

پرویز افشار افزود: این درحالی است که شمار مصرف کنندگان مواد مخدر در دنیا در 15 سال گذشته از 200 به 300 میلیون نفر افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: اما ازسال 1380 تا 1390 الگوی مصرف مواد مخدر از تریاک به سمت شیشه تغییر یافت اما با تلاش های انجام شده از سال 90 تا سال های 94 و 95 نه تنها مصرف شیشه در کشور کنترل شد بلکه الگوی مصرف آن نیز تغییر کرد.
افشار ادامه داد: براساس بررسی ها امروز ماده مخدر صنعتی شیشه جای خود را به گل که از ترکیبات سرشاخه گیاه ماری جوانا یا شاه دانه، داده است.
وی در باره مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: امروز فعالیت های همه جانبه ای برای مبارزه با مواد مخدر انجام می شود و با وجود اینکه ایران در مجاورت کشور افغانستان به عنوان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر در دنیا قراردارد ولی در پنج سال گذشته شاهد افزایش 16 تا 20 درصدی کشفیات مواد مخدر بودیم.
وی گفت: میزان کشفیات سال گذشته مواد مخدر در کشور 800 تن بود که این میزان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3درصد افزایش نشان می دهد.
 

42231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1219002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =