واکنش وزیر ارتباطات به فیلترینگ اینستاگرام: جواب نمی‌دهد!

مهر نوشت: وزیر ارتباطات گفت: وقتی صحبت از مخالفت با فیلترینگ می شود مفهومش این نیست که بگوییم اتفاقاتی که می‌افتد را نادیده می‌گیریم.

محمدجواد آذری‌جهرمی پنجشنبه شب در حاشیه بازدید از نمایشگاه شهرهوشمند مشهد در جمع خبرنگاران اظهارکرد: وقتی صحبت از مخالفت با فیلترینگ می شود مفهومش این نیست که بگوییم اتفاقاتی که می‌افتد را نادیده می‌گیریم.

وی افزود:قطعا اشکالات و مخاطرات جدی در فضای مجازی وجود دارد و اتفاقاتی نیز در این حوزه رخ می دهد اما این فضا می تواند تبدیل به بستری شود که در کشور مورد استفاده قرار بگیرد و جوانان از آن برای توسعه کسب و کار خودشان استفاده کنند و روی این بستر کسب و کار بومی شکل بگیرد.

وزیر ارتباطات گفت: از نظر بحث امنیتی موضوع کلان داده‌ها می‌تواند مهم باشد اما یک روز و دو روز نیست که ما در کشور با مسئله فیلترینگ مواجهیم، واقعیت این است که تجربه نشان داده فیلترینگ جواب نمی‌دهد. 

جهرمی گفت: نمی شود وزرات ارتباطات تنها در عرصه فضای مجازی باشد و دیگران مدام مطالبه کنند وبرای توسعه این حوزه باید حرکت همسو و هم جهت بین مسئولان و توجیه و همراهی مردم را نیاز داریم. 

وی در خصوص  احتمال فیلترینگ برخی شبکه های اجتماعی در کشور بیان کرد: فیلترینگ در کشور یا باید توسط شورای تعیین مصادیق مجرمانه انجام شود که به دلیل عدم موافقت دولت موضوع در این شورا طرح نشده است و یا باید دادگاه حکم بدهد.

41231
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1219116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
    30 2
    خودتونم خوب میدونید جواب نمیده، پس شما بعنوان وزیر مملکت چیکاره اید دقیقا؟! همه تصمیما هم که بقیه میگیرن، نهایت یه اظهار نظر میکنی! استعغا بده سنگینتری بخدا
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
    4 32
    ما با جواب دادن یا ندادن فیلترینگ کاری نداریم. وظیفه دولت اسلامی اینه که راه فساد رو ببنده. حالا هرکی فیلترینگ رو دور زد دیگه گناهش گردن خودشه و گردن دولت نیست.
    • IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
      33 0
      اگه اینجوری باشه باید تلوزیون و رادیو و گوشی موبایل و ویدیو و.......را هم بایکوت کرد چون از انها میشه فیلم مستهجن دید و اینترنت هم باید کلا قطه بشه چون میشه بوسیله ان هم کارهای مفسده را دید و.....ماشین را هم باید کنار گذاشت چون میشه باهاش مفسده را سوار کرد و حمام هم حرام بشه چون میشه در ان کار مفسده انجام داد و...
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
    0 3
    دیدید که فیلترینگ تلگراام جواب داد و الان تقریبا 80 درصد کاربران از تلگرام استفاده نمیکنند ( بغیر از طلایی و چیزای دیگه) همیشه فیلتر کردن یک نرم افزار و سایت باعث نابودی اونمیشده