روایت رئیس سازمان بسیج زنان از وضعیت زنان نویسنده قبل و بعد از انقلاب

ایرنا نوشت: رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: زنان در دوران انقلاب و پس از آن دستاوردهای خوبی در بخش های مختلف داشته اند؛ از این رو، نقش آنان در چهار دهه انقلاب مورد بازخوانی و واکاوی قرار می گیرد.

مینو اصلانی افزود: در چهارمین دهه از انقلاب اسلامی چون این انقلاب هویت بخش زن بود و زنان به جایگاه و شأنیت خود رسیدند، ضرورت دارد نقش آنان در چهار دهه انقلاب مورد بازخوانی و واکاوی قرار گیرد تا بتوانیم از وضعیت موجود زنان هم مطلع شویم.
وی تصریح کرد: به همین دلیل از ابتدای سال ویژه برنامه هایی برای معرفی جایگاه زن و اینکه زنان در این 40 سال چه پیشرفت هایی داشته و چه الگوهایی را ارائه داده اند، برنامه ریزی شده، البته همه می دانند که جایگاه زنان در این دوران بسیار رشد داشته است.
اصلانی ادامه داد: دوران 40 ساله انقلاب اسلامی در واقع منشا حرکت و تحول در زمینه توجه به خانواده و شأنیت و کرامت زن بوده است، بانوان باید قدر این جایگاه را بدانند و در جهت ارتقای آن تلاش های بیشتری داشته باشند.
وی اضافه کرد: امروز در سراسر دنیا شاهد شکل گیری حرکت هایی با رویکرد خانواده محور هستیم؛ بنابراین یکی از برنامه هایی که در سالگرد چهلمین سال انقلاب شروع شد، شنبه های انقلاب بود که یکی از آنها به زنان اختصاص داده شد. نتیجه های خوبی از این برنامه به دست آمد چون آمار رشد یافته در حوزه زنان زیاد بوده اما شاید به آن خیلی توجه نداشته ایم.
اصلانی ادامه داد: به عنوان نمونه قبل از انقلاب تعداد نویسندگان زن به اندازه انگشتان یک دست هم نمی رسید اما اکنون 12 هزار نویسنده زن در سطح بسیار عالی، تراز ملی و بین المللی فعالیت دارند.
به گفته وی، واکاوی و بازخوانی نقش زنان در چهار دهه انقلاب می تواند به تاثیرگذاری این نقش کمک کند که امیدواریم در این دوره با برگزاری نشست های تخصصی این موضوع محقق شود.
214219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1219559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =