حبیبی: تحرکات آمریکا مشکوک است باید هوشیار باشیم

ایلنا نوشت: دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه اتاق فکر توطئه در غرب آسیا در واشنگتن دنبال بازتولید تروریسم در عراق، سوریه و تقویت باقی‌مانده‌های داعش است، تاکید کرد: آمریکایی‌ها همین نقشه را در افغانستان دنبال می‌کنند. ترکیه و کردهای عراق نباید فریب نقشه‌های جدید آمریکا را بخورند.

محمد نبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب گفت: این سؤال کلیدی مطرح است که در مقوله برجام قبلاً چه وعده‌های می‌دادند و اکنون همان وعده‌ها در چه حدی تحقق یافته است. آیا در مورد تحریم‌ها گشایشی حاصل شده است؟ وضع معیشتی مردم بهتر شده یا بدتر، مسائل تورم و گرانی و بیکاری حتی در حد معمول حل شده است؟

وی در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور در جمع کارکنان وزارت نیرو که از خیرات و حسنات برجام سخن گفته بود، اظهار داشت: در موضوع برجام انتخاب بین بد و بدتر صورت گرفت.

این فعال سیاسی اصولگرا خطاب به مدافعان برجام تصریح کرد: چرا با مردم صادقانه حرف نمی‌زنید؟ اگر کسانی نخواسته‌اند یا نتوانسته‌اند مشکلات مردم را با برجام حل کنند لااقل نمک به زخم مردم نپاشند.

حبیبی افزود: بهزاد نبوی اخیراً گفته است که به دلیل تندروی‌ها و ماجراجویی‌های داخلی نتوانسته‌ایم از برجام استفاده کنیم؛ سؤال این است که آیا نقص عهد از طرف دشمن شماره یک ملت ایران یعنی آمریکا و دودوزه‌بازی‌های اروپایی‌ها به علت انتقاد منتقدان برجام است؟ دولت کدام وعده‌ای را به ۱+۵ داده بود که آن را به مرحله عمل درنیاورد و آنها کدام وعده‌ای را به‌خصوص در مورد تحریم‌ها به ما دادند که به آن عمل کردند؟ آیا فکر نمی‌کنید که وجود منتقدان منصف در داخل کشور موضع دولت را در مذاکرات با خارجی‌ها تقویت می‌کند؟

وی ادامه داد: بزک‌کنندگان برجام باید بدانند که دولتمردان آمریکا تاکنون ۱۰ بار ثابت کرده‌اند که دشمن مردم و انقلاب اسلامی ایران هستند و کاری را که تاکنون علیه ما نکرده‌اند، نتوانسته‌اند نه اینکه نخواسته‌اند. حوادث اخیر منطقه ما نشان داد که آنها جز زبان اقتدار مبتنی بر مقاومت همه‌جانبه چیز دیگری را نمی‌فهمند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به محکومیت شرکت توتال در رشوه دادن به برخی از مقامات نفتی ایران خاطرنشان کرد: ما از قوه قضائیه توقع داریم این موضوع را با فوریت و جدیت پیگیری کند و حاصل این رسیدگی را به مردم ما اعلام دارد.

حبیبی به تحولات منطقه اشاره کرد و با یادآوری این سخن رهبری که تشکیل حکومت فلسطین در تل‌آویو محقق خواهد شد، ابراز داشت: کار اسرائیل تمام است. فروپاشی درونی جامعه صهیونیستی در نقطه صفر ایستاده است و رکورد شکست و عقب‌نشینی آنها به دو روز رسیده است و نیاز به ارتقای سطح همت همه فلسطینیان دارد.

وی اضافه کرد: آمریکا در اجرای نقشه معامله قرن شکست خورده است و خروج خفت‌بار نیروهای آمریکایی از سوریه نشان می‌دهد نقشه‌های ۴۰ ساله آمریکا در منطقه یکی پس از دیگری شکست خورده است.

این  فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به تحرکات مشکوک آمریکا بیان کرد: ما باید هوشیاری خود را حفظ کنیم. آمریکا چون مار زخمی به خود می‌پیچد و منتظر فرصت برای ضربه زدن است.

حبیبی با بیان اینکه اتاق فکر توطئه در غرب آسیا در واشنگتن دنبال بازتولید تروریسم در عراق، سوریه و تقویت باقی‌مانده‌های داعش است، یادآور شد: آمریکایی‌ها همین نقشه را در افغانستان دنبال می‌کنند. ترکیه و کردهای عراق نباید فریب نقشه‌های جدید آمریکا را بخورند.

وی با گرامیداشت قیام تاریخی ۱۹ دی و با اشاره به ۴۰ سالگی انقلاب عنوان کرد: ۴۱ سال پیش هیچ‌کس حدس نمی‌زد نهالی که مردم و به‌خصوص شهدای ۱۹ دی در سرزمین مقدس قم در حمایت از مرجعیت و ولایت با پاسداشت استقلال کشور می‌کارند منجر به پیروزی انقلاب اسلامی بشود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: نام ملت ایران و جمهوری اسلامی پشت ابرقدرت‌ها را می‌لرزاند و انقلاب همچنان مسیر اصلی خود را طی می‌کند.

حبیبی ضمن تبریک انتصاب آیت‌الله آملی لاریجانی به‌عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و نیز عضویت شورای نگهبان اظهار امیدواری کرد برنامه و وظایف سنگین این دو نهاد انقلابی در صیانت از جمهوریت و اسلامیت نظام بیشتر از گذشته عملیاتی شود.

214214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1219928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IQ ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
    1 0
    شما سیاسی ها مردم کشورتون رو راضی نگهدارید لازم نیست نگران چیزی باشید