روند صدور پروانه ساخت در همدان طولانی شده است

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: مردم از روند طولانی صدور پروانه ساخت در این شهر گلایه مند هستند که امیدواریم شهردار برای این مشکل راهکاری بیندیشد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ کامران گردان، در صحن شورای اسلامی شهر همدان گفت: مردم از طولانی شدن صدرو پروانه‌ ساخت گلایه دارند و متأسفانه مقاومتی در این راه وجود دارد که روند صدور را بسیار طولانی کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اعلام اینکه، این مشکل هم به ضرر مردم و هم به ضرر شهرداری است، تصریح کرد:‌ شهرداری همدان باید برای حل این مشکل و ایجاد رضایتمندی مردم راهکاری اساسی بیندیشد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه گفت: باید زیرساخت لازم برای صدور الکترونیکی پروانه ساختمان ایجاد شود.

نرگس نورالله زاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر بایگانی اسناد لازم برای پروانه ساختمانی در یک مکان متمرکز نیست و همین مسأله باعث طولانی بودن این فرآیند شده است.

نرگس نورالله‌زاده با بیان اینکه مدارک باید اسکن و به صورت الکترونیکی ذخیره شود تا قابل استفاده در نرم‌افزار باشد افزود: تا مجموعه بایگانی متمرکز نشود امکان صدور الکترونیکی پروانه فراهم نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه حوزه درآمد شهرداری آماده این اتفاق نیست، اظهار داشت: باید برای درآمدسازی فرمول‌بندی شود تا بتوانیم به صورت الکترونیکی پروانه را صادر کنیم.

حمید بادامی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز از اجرای طرح شفاف‌سازی در شورا و شهرداری خبر داد و گفت:‌ طرح شفافیت شهرداری همدان چهار ماه پیش در مرکز مطالعات شورا آماده شده است.

وی افزود: در سامانه جامع شفافیت، اطلاعات آگهی‌ها، فراخوان‌ها، مناقصه و مزایده در معرض دید مردم قرار می‌گیرد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1220047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =