شما نظر بدهید/ با حذف ۴ صفر از پول ملی موافقید؟

بر اساس اعلام رییس کل بانک مرکزی در صورت تصویب تا ۲ سال دیگر برنامه حذف ۴ صفر از پول ملی اجرایی می‌شود.

 به گزارش خبرآنلاین، همتی تاکید کرده است لایحه‌ای مبنی بر حذف چهار صفر از پول ملی به دولت ارائه شده و به زودی طی مراحل قانونی بررسی را آغاز می‌کند. پیش‌بینی شده است با اجرای این طرح هر هزار تومان برابر با یک تومان می‌شود.

 سئوال اما اینجاست: آیا حذف ۴ صفر از پول ملی را اقدامی مناسب برای اقتصاد ایران می‌دانید؟ شما کاربران خبرآنلاین می توانید دیدگاه‌ها خود را در بخش نظرات منتشر کنید. 

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1220218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 90
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    به شرط اینکه برنامه دقیق و کاملی برای اجرای آن وجود داشته باشد بسیار کار خوبیه
    • FR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
      1 0
      تا وقتی فساد وجود داشته باشه هیچ برنامه ای درست اجرا نمیشه اصولا اگر فساد نبود این مقدار صفر تو پول به وجود نیامد. ما خواهان حذف مسئولین و نهادهای فاسد و غیر پاسخگو هستیم
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
      1 1
      من با حذف یک صفر موافقم زیرا بیشتر از یک صفر تورم زاست درضمن الان هم عملا مردم تومان به کار میبرند و حذف یک صفر در جامعه پذیرا شده است .
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
      127 9
      خبر انلاین...مگه ما مردم متخصص اقتصادی هستیم؟؟مگر از عواقب مثبت و منفی این اتفاق اطلاعات داریم؟؟؟ ظاهرا متخصص الکی نظر دادنیم
    • خودم IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
      49 3
      میشه یک خط توضیح بدی شما که موافقی!!!؟؟
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    نه موافق نیستم! با توجه به نوسانات اقتصادی و بی توجهی جدی دولت به مقوله‌ای مانند مالیات، که نوید از پیش‌بینی ناپذیربودن اقتصاد می‌دهد وارد کردن یک متغیر بسیار مهم مانند حذف سه یا چهار صفر از واحد پول می‌تواند مزایای بالقوه این طرح را به شدت زیر سئوال ببرد.
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
      36 9
      اين طرح دير يا زود اجرايى خواهد شد, دليلى که تاکنون اجرا نشده هزينه هاى زيادى هست که براى دولتها داشته ولى قطعا تغييرى در اقتصاد ما ايجا نخواهد کرد چون عوامل اصلى اقتصاد ورشکسته ما پابرجا خواهد بود, اينجورى بايد هر سى سال يکبار چهار تا صفر رو از پول ملى کم کنيم, اين طرح در اين دولت فقط در حد حرف باقى خواهد ماند و آقاى همتى هم با رسانه اى کردن اين موضوعات دنبال چيزهاى ديگه اى هست.
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    هزینه تغییر اسکناس های موجود، به روز رسانی سیستم های مالی، حسابداری و ... رو در نظر بگیرین
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    با توجه به وجود تورم باعث جهش وحشتناك هزينه ها مي شود مثلا كرايه ماشين از يك مي شود 2 در حالي با پول فعلي نهايتا 500 اضافه مي شود مواد غذايي هم همين حالت رو دارن
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    خیر موافق نیستم خجالت نکشن تورم و دوباره از نو شروع کنند؟هزینه چاپ پول سردرگرمی مردم سیستمهای بانکی و حسابداری ضرربیش از منفعته آقای همتی لطفا ساکت باش و هیچ کاری نکن
  • محمدرضا سعیدی IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    236 7
    ب نظر من حذف چهار صفر که هیچ، اگه ده تا صفر هم بردارند هیچ فرقی ب حال مردم عام ندارد. فقط و فقط و فقط ب نفع اون دسته از آدمهایی ک پول های کلان و میدزدند و میبرند میشود. چون دیگه اون عدد نجومی مشخص نمیشود و راحت اون عددها در ماشین حساب جا میگیرد. با تشکر
  • امید IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    موافق، ولی به شرطی که واحد پول هم عوض بشه و یه نام ایرانی براش انتخاب بشه به جای تومانی مغولی و ریال خارجی
    • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
      5 29
      اشتباه منفی دادم
  • افشین IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    مخالفم باعث ایجاد تورم می شود به علت اثر روانی که دارد
  • امید بازبندی IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    129 8
    خیر . دارید صورت مسئله رو پاک میکنید !! آیا با حذف 4 صفر قیمتها و ارزش دلار پایین میآید یعنی هر یک دلار یک تومن میشه که فکر نکنم این اتفاق بیفته. این حرکت بار ذهنی داره برای مردم فقط همین .
  • علیرضا واحدی DE ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    116 7
    خیر مخالفم چون حقوق و دستمزد کارمندا تغییری نمیکنه و فقط جنبه ی ظاهرنمایی داره.
  • کامران IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    130 8
    اخه چه فرقی میکنه , مگه چیزی ارزون میشه ؟ همینطورهم چهار تا صفر از حقوق ما کم میشه و مردم سرگرمی جدید پیدا میکنن و رییس جمهور بعدی هم میاد میگه حذف چهار صفر از بزرگترین اشتباهات دولت قبل بود و...... سرگرمی تازه البته با ورژن جدید
  • رضا IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    122 5
    دوستان گرامی و کارشناسان گرامی دقت فرمایید تا پشتوانه اقتصادی تصحیح نشود تا قوانین اقتصادی اصلاح نشود تا پول ملی تقویت نشود تا رانت در اقتصاد از بین نرود تا فراد صالح و کاردان در اقتصاد ما به کار گرفته نشود حذف صفر از پول ملی فقط و فقط بار ملی سنگینی را برای اجرای این فرایند به کشور و مردم تحمیل میکند ودر برحه کنونی که کشور با مشکلات فراوانی رو به رو هست کار ناشایستی است و کمکی به بهبود تورم و افزایش اعتبار پول ملی نمی کند
  • یاسر IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    16 82
    با اجازه بزرگترها بله
    • بهروز IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
      15 20
      خخخخخ
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    9 35
    حذف صفر از پول مثل حذف صفر جلوی نمره بیست یا دو صفر جلو نمره صد امتحان است که ارزش کار و درس خواند را از بین می برد
    • سهی AE ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
      0 0
      چه ربطی داره؟ قرارداد می کنیم اگه دو هم معنی نمره کامل رو بده مشکلی نداره.
  • حسین IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    10 93
    خیلی خوبه من از این کار دلت به شدت حمایت میکنم
  • محراب IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    4 39
    با سلام. همسان سازی پول با دیگر کشور ها کار بسیار خوبی برای اقتصاد کشور هست. حذف 4 صفر از ریال بی ارزش شده چنانچه همسو به پول بین المللی باشد و پرداخت ها هم به تناسب پرداخت های بین المللی صورت گیرد امر پسندیده ایی میباشد. (حقوق ماهیانه یک مهندس با تجربه 10 سال و مدرک کارشناسی ارشد در ایران با احتساب دلار 100000 ریال 500 دلار میباشد که نسبت به دیگر کشورها اختلاف فاحش 9500 دلاری دارد )
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    82 5
    4تا صفر یا 40تا صفر چه فرقی میکند . اقتصاد باید ریشه هایش اصلاح شود . امروز 4صفر را حذف کنیم و همین روال را ادامه دهیم باید چندسال دیگر همین داستان را تکرار کنیم و بی معنی است .......... بجای این کارها شروع کنند کارخانه ها را راه اندازی کنند و درامدهای کشور را افزایش دهند و تولید ملی را بگونه ای افزایش دهند که هیچ دولتی نتواند تحریممان کند و دنیا مشتاق محصولاتمان شود . بعد اگر لازم بود هرچند صفر که دلشان خواست اضافه یا کم کنند ..............
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    58 5
    اسم بردن از این طرح هم باعث کم شدن ارزش ریال و افزایش تقاضای خرید دلار و طلا در بازار شده. این مسئله فراتر از اظهار نظرهای مسئولین هست و به نظرم مردم هم باید در موردش تصمیم بگیرن. تنها نمونه های موفق ترکیه و هلند بودن که حدود 20 سال پیش این کار رو انجام دادن که اون موقع هم بازارها این طور ملتهب نبودن و البته با برنامه ریزی دقیق انجام شد. نمونه ای مثل ونزوئلا هم در نظر داشته باشن دوستان که این پروسه هر چند سال توش انجام میشه.
  • محراب IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    6 27
    با سلام. همسان سازی پول با دیگر کشور ها کار بسیار خوبی برای اقتصاد کشور هست. حذف 4 صفر از ریال بی ارزش شده چنانچه همسو به پول بین المللی باشد و پرداخت ها هم به تناسب پرداخت های بین المللی صورت گیرد امر پسندیده ایی میباشد. (حقوق ماهیانه یک مهندس با تجربه 10 سال و مدرک کارشناسی ارشد در ایران با احتساب دلار 100000 ریال 500 دلار میباشد که نسبت به دیگر کشورها اختلاف فاحش 9500 دلاری دارد)
    • بی نام IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
      44 1
      چیمون با دنیا همسانه که صفرهای پولمون.این طرح پوپولیستی و عوامفریبانه است
  • حمید CN ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    41 3
    نظر به مشکلات جدی در اقتصاد و مدیریت اقتصادی کشور هیچ گونه تغییر در خصوص بهبود شرایط اقتصادی کشور و مردم مشاهده نخواهید کرد مگر فقیرتر شدن جامعه . اینها همه بهانه است که بگویند بفکر نجات اقتصاد هستیم .
  • جواد۵ US ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    29 4
    باید بعد از مهار کامل تورم باشه الان اتفاقا باید به فکر چاپ اسکناس های درشت تر باشیم جهت سهولت معاملات مثل ده ملیون ریالی هم زمان یه برنامه جامع مبارزه با تورم تدوین بشه بعد از مهار تورم به سراغ صفر ها برن مثل ترکیه ترکیه اسکناس بیست میلیون لیری ایجاد شد بعد دولت به مبارزه با تورم پرداخت بعد از موفقیت حذف صفر کردند
  • عباس غلامرضایی زاده IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    2 41
    واقعا اگه اینکار اجرایی بشه و به تصویب برسه حتی انسان های بیسواد هم میتوانند کارهای خودشون رو انجام بدن و منت دیگران نکشند و راهی جدید برای این کار است،و این کار خیلی عالی بنظر میرسد.
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    51 8
    خير موافق نيستم
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    5 27
    حذف صفر از نظر ماهیتی تغییر چندانی در وضعیت اقتصادی بوجود نمی آورد ولی از نظر شکلی مبادلات بسیار روانتر خواهد شد. در 50-60 سال گذشته همواره تبدیل ریال به تومان موجب اشتباهات زیادی شده است. شاید ما تنها کشور در جهان هستیم که همواره با دو واحد پولی سروکار داریم امیدوارم حذف 4 صفر این مشکل قدیمی را حل کند.
  • صدر AE ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    35 2
    فکر نکنم دردی را دوا کند خانه از پای بست ویران است.....
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    28 6
    5 صفر حذف بشه بهتره چون اونوقت هر 1 دلار میشه 1 تومن بعد میتونیم در سطح بین الملل قیافه بدیم
  • US ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    30 3
    مخالفم
  • US ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    44 2
    خانه از پای بست ویران است خواجه دربند نقش ایوان است.اقتصاد راکداشتغال راکد این یک کار رو بنایی است که در شرایط دردی دوا نمکند.
  • بی نام IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    35 1
    موافق نیستم.چون باید یادمون باشه گرانی رو برای گرانی.حذف صفر یعنی حذف حافظه تاریخی یعتی حذف اصلاحات اقتصادی به نفع مردم
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    40 2
    نه موافق نیستم و مطمئن هستم بعد از این ماجرا تورم صد درصد رشد خواهد کرد
  • فرید IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    29 2
    چهل ساله فقط صورت مساله رو داریم پاک میکنیم مساله رو باید حل کرد اینجوری که میبینیم هر 4 سال یه بار باید صفر ها رو حذف کنیم
  • علیرضا IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    1 31
    موافقم. ارزش پول ما الان به دلار و سایر ارزها به شدت وحشتناک پایینه میشه با حذف کردن صفر یکمی از نظر روانی این ارزش رو بالا برد که به صورت بین المللی می تونه تاثیرات مثبتی داشته باشه. برای خود مردم هم خوبه که دائما باید حواسشون به تعداد صفر ها باشه!
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
      1 0
      مردم پولهاشون نهایتا شش تا صفر داره.حذف صفرها برای شمردن پولهای ثروتمندانه.در ضمن وای که اینقدر به فکر آبروی صفرهای پولت پیش خارجی هایی اما به فکر کیفیت زندگیت نیستی
  • بی نام IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    28 2
    حذف صفرها یعنی حذف کارنامه اقتصادی ضعیف دولت .مخالفم.
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    32 2
    با حذف صفر ، چی را میخواهیم عوض کنیم، تورم را کم کنیم؟بیکاری را کم کنیم، سرمایه گذاری را افزایش بدهیم؟ قطعا جواب منفی است پس: فقط میخواهیم به خودمان و مردم دروغ بگوییم.
  • بی نام IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    32 2
    حذف صفر به بهانه راحت شدن کارها دروغه.حذف صفرها یعنی از بین بردن آثار بی ارزش شدن پول
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    2 17
    موافقم به شرطی که بجای ریال اسپانیایی تومان ترکی نامگذاری شود.
  • محمع کارمندان مظلوم دانشگاههای ایران IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    25 5
    ما مخالفیم ...
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    23 1
    نه جانم بجاي اين قرتي بازيها چهار تا اختلاس گر و محتكر دانه درشتو حذف كنيد اسامي بدم .اينها برن مشكلات حله
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    21 1
    حذف صفرهای پول ملی / گرانی و نابسامانی مالی
  • ولید IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    25 3
    وقتی تاثیری تو اقتصاد نداره چه فرقی می کنه چندتا صفر داشته باشه،باید اصل درست بشه بعد فرع،اینها فقط جنبه نمایشی داره
  • مجید از تهران IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    11 4
    صرفا با برداشتن یک یا چند صفر نمیتوان مشکلات اقتصادی رو حل کرد بلکه توام با این کار میباست اوضاع اقتصادی بهبود پیدا کنه وگشایش صورت بگیره د رهمه زمینه ها اعم از کشاورزی وصنعت وتولید در واقع میتوان گفت که برداشتن صفر از پول ملی استپ اول برای رسیدن به یک اقتصاد سالم وپویاست در غبر اینصورت (عدم اصلاح شرایط اقتصادی) برداشتن صفرهای پول نه تنها کمکی نمیکنه بلکه بشدت تورم زاست وتبعات اقتصادی منفی هم داره یک نمونه تجربه موفق ترکیه و نمونه تجربه نا موفق ونزویلا را میتوان تحت بررسی موشکافانه قرارداد تا این طرح نیز مثل طرح های قبل بی نتیجه وناموفق باقی نمونه
  • سلام IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    36 1
    نیازی به نظر هیچکس نیست. نگاهی به ونزوئلا کافیه
  • اکرم ابراهیمی FR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    7 30
    بله کاملا موافقم.. به شرط اینکه همه جوانب کار رعایت بشه.. قوانین ضد پول شویی اجرا بشه و شفافیت در ترانزکشن های مالی مانند کشورهای اروپایی رعایت شود.
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    9 18
    من با حذف شش صفر موافقم ... آنوقت هر صد هزار تومان میشود یک تومان و آنوقت هر ده دلار آمریکا میشود یک تومان ایران ... و آنوقت ارزش پول ملی افزایش می یابد
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    2 8
    1000، 3 تا صفر داره
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
      4 0
      منظورش ریاله که بشه تومان
  • حمید IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    33 4
    خیر مخالفم باعث تورم شدید در کشور میشه
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    31 4
    تو کشور هیچ کاری با مطالعه و بررسی دقیق تصمیم و اجرا نمیشود بنابراین من مخالفم چون بدتر خواهد شد . صددرصد
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    0 0
    به نظر من این یک کار کاملا تخصصی است که نیاز به نظر کارشناسان اقتصادی و توجه به پیش نیاز ها با توجه به تجارب کشورهایی دارد که در این کار موفق بوده اند. لطفا با این کار مثل تصمیم تغییر نظام آموزشی مدارس به صورت تصمیم یک شبه و بدون مطالعه کافی برخورد نکنید. کارشناسان اقتصادی مجرب پاسخ دهند که پیش نیازهای حذف صفرها از پول ملی با توجه به شرایط فعلی اقتصادی چقدر امکان پذیر، ضروری و سودمند است.
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    1 0
    نه. زمینه ای میشه برای سوء استفاده و فساد و دزدی بیشتر برای برخی ها
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    1 0
    این هم کلکیه که وقتی آقایون و آقازاده هاشون دارن مردم رو می چاپن ...دیگه نگن چند هزار میلیارد چاپید!!!!! ... بگن چند میلیون چاپید .... والسلام .... مثلا 3هزار میلیارد خاوری میشه سیصد میلیون.... وگرنه این کارها به درد اقتصاد بیمار ما نمیخوره...... بجز اینکه در جامعه استرس ایجاد کنه ....
  • عباس IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    0 1
    چه اهمیتی داره نظرات ما
  • هومن.یکتا IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    1 0
    من یه سوال دارم.چهار تا صفر حذف بشه یعنی هر ده هزار ریال میشه یک تومان. مبنا میشه هزار تومانی. یعنی دیگه همه چیز بر مبنای هزار تومان افزایش قیمت میگیرن. مثلا مسیری که کرایه اش هزار تومان بوده میشه دو هزار تومان. دیگه نمیشه هزار و دویست تومان.درسته؟ الان گرفتین چی میگم یا نه؟
  • محمد GB ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    2 0
    در شرایط کنونی اقدامی نسنجیده و نابخردانه س و یاعث هرج و مرج تورم شدیدی خواهد شد متاسفم که از سال ۹۶ تا الان یه عده کار نابلد فضای کشور رو ملتهب کردن و هر روز استرس به تک تک مردم داره وارد میشه این کارها الان بی معنیه
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    22 2
    خیر. موافق نیستم. حذف صفر از پول ملی جهت اجتناب از هزینه های گزاف چاپ اسکناس و .. کاری مربوط به گذشته است. بدیهیست وقتی قرار باشد برای پرداخت ها از اسکناس استفاده شود باید این کار صورت گیرد. ولی اکنون در عصر ارتباطات هستیم و ما با پدیده ای به نام پول الکترونیکی مواجه هستیم. دولت بجای نمایش دادن بر روی تعداد صفرهای پول ملی، برای حذف هزینه های چاپ اسکناس باید در توسعه استفاده از پول الکترونیکی هزینه کند. دلیل بعدی که من موافق این قضیه نیستم، این است که چه 4 صفر حذف بشود و چه نشود، مشکلات اقتصادی ما مانند نقدینگی بالا، تورم حاد، کاهش قدرت خرید و ... سر جای خود هستند. پس حذف صفر حتی مسکن هم نیست چه رسد به دارو.
  • امیر IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    2 20
    من کاملا موافقم چرا که این پروسه دو ساله ست و با توجه به برنامه های نظام اصلاح اقتصادی بانک مرکزی این امر بسیار مهم و اهمیت بالایی دارد امیدواریم اصلاح نظام اقتصادی ، بانکی ، مالی و مالیاتی از خود دولت شروع شود ...
  • محمدرضا.ع IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    15 1
    نه خیر
  • GB ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    16 1
    مشکل صفر ها نیستن مشکل نواسانات و از دست رفتن ارزش پول ملیه. اول نواسانات رو جمع و جور کنید و تورم ارزی رو کاهش بدید و تلاطم رو به آرامش تبدیل کنید بعد به فکر حذف صفر که کار خیلی سختی هم هست بیفتید.
  • فرهادی US ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    6 17
    باسلام اتفاقاکارخوبیه این همه رقم الکی چیه.کاش واحدپول راتومان بکننداین احترام به مردمه وقتی تمام معاملات بین مردم باتومانه نمیدانم چه ایرادی داره به جای ریال تومان واحدپول کشورمان بشه
  • مازیار IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    16 7
    خیر،در کشور ما برای سامان دادن به مشکلات اقتصادی هیچگاه برنامه ای جامع وهمه شمول نداشته ایم.
  • حمید IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    2 0
    هدف بعد روانی قضیه است تا گفته نشه که ارزش پول ملی ما در مقایسه با دیگر کشورها چقدر پایینه و یجور ظاهرسازی ولی باطن قضیه همچنان خرابه
  • محمدحسن IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    2 1
    اقتصاد بیمار را درمان نمی کند ، بلکه آثار روانی خود را در جامعه نشان می دهد ، بد نیست ، انجام شود بهتر است.
  • پویا IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    1 1
    تنها مزیتش در جابجایی پول به شدت بی ارزش شده امروزیست.الان صد تا اسکناس پنج هزاری جیبت باشه صبح تا شب خرجه!حجم زیاد ارزش کم.دیگه سودی نداره جز شوی تبلیغاتی مسئولین.یک گاف بزرگ و البته مضحک هم تولید میشه.فرض کنید حقوق یک کارگر که الان ماهی 1میلیون و دویست هزار تومنه به واحد جدید میشه هزارو دویست تومان یا هرواحد جدید دیگه!!!
  • حسین نیک فرزند AE ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    2 9
    از نظر من حذف ۴ صفر از پول ملی ، بسیار واجب و ضروری است که باید پیشتر از این صورت می پذیرفت، این طرح قبلاً در ترکیه هم انجام شده و خوب جواب داده
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    2 8
    اگر اینقدر که می گویند این کار بد و بی فایده است چرا کشورهای دیگر این کار را انجام داه و می دهند.
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    8 0
    این عمل فقط جنبه تبلیغاتی داره و اجرایی نیست
  • رضا IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    9 0
    طوری نظر ما را میخوایین که انگار اپسیلونی نظر مردم در انجام امور اهمیت داره. بی خیال بابا
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    3 0
    با حذف صفر تنها صورت مساله حل میشه، نه خود مساله! یعنی میشه با حذف صفر اقتصاد رونق پیدا کنه! اقلاً یه بهونه دیگه بیارن. مثلاً واحد پول همون تومن بشه با حذف یه صفر اونم در عرص چند سال.
  • هدیه DE ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    5 0
    در حالت فعلی که تورم روزانه افزایش پیدا میکند لذا حذف چهار صفر کاربرد نخواهد داشت چون تورم سریعا و مجددا ارقام واحد پولی جدید را بیشتر خواهد کرد. بهتر از پنج صفر حذف شود یعنی ده هزار تومان برابر شود با یک تومان.
  • سعید بهرامی GB ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    3 1
    سلام نظر بنده این هست که کلا ساختار پولی باید اصلاح بشه و اگر هم تا الان تو این وضعیت مونده احتمالا یک عده ای از این مقدار زیاد تنوع سکه و اسکناس ذینفع هستند چونکه هیچ کشوری مثل ایران نیست کلا کمترین سکه باید ۲۵۰ تومان ۵۰۰ تومان و ۱۰۰۰ تومان باشه که ۱۰۰۰ تومان با حذف ۴صفر میشه یک تومان و بیشتر از این مقدار بصورت اسکناس باشه ۲ تومان ۵ تومان ۱۰ تومان و ۵۰ تومان البته ۱۰۰ تومان هم میشه بزرگترین اسکناس باشه و در آخر اینکه ابعاد اسکناسها کمی کوچیکتر و منطبق با استاندار و همچنین نسل جدید کیفهای پول که کوچیکتر شده باشند و اینکه بنظرم اندازه جدیدترین ۱۰۰۰ تومانی فقط بعنوان نمونه برای تولید اسکناسهای جدید مناسب هست و برای آخرین نظر اینکه به جای درست کردن اسکناسهای مختلف بهتره یکنوع اسکناس باشه و بیشتر تمرکز روی مسائل امنیتی کاغذ و اسکناس معطوف بشه که این نظرات حاصل تجربه سفرهای زیاد و برخی موارد جمع کردن پولهای کشورهای مختلف هست متشکرم
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    8 3
    من متخصص اقتصاد هستم به شرط حذف شرکتهای ضضر ده دولتی حذف ردیف بودجه هایی که منجر به توسعه نمیشوند واقعی سازی قیمت کالا و خدمات حذف کلیه یارانه های نقدی و غیر نقدی اجرای خصوصی سازی نه خصولتی سازی و حذف و ادغام نهاد های موازی اصلاح سیستم مالیاتی و اصلاح سیاست های مالی و پولی بعنوان آخرین قدم بعد از اقدامات ذکر شده خوب است به تنهایی تاثیری ندارد4
  • محمدرضا IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    11 0
    به نظرم هیچ اتفاق خاصی قرار نیست بیفته، وقتی اقتصاد مریض باشه، حذف ۴ صفر که سهله، حذف ۱۰۰ تا صفر هم کمکی نمیکنه، اگه شرایط اقتصادی و مدیریت اقتصادی و هزینه به همین منوال پیش بره، دوباره چند سال دیگه به فکر حذف چند تا صفر دیگه می افتیم
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    5 0
    مخالفم چون همه چیز راحت تر گرون میشه
  • مقدم IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    4 0
    خیر
  • صادق IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    5 0
    خیر
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    5 0
    خیر
  • IN ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    5 0
    نه هرگز کلی تورم ایجاد میشه
  • ایرانی IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    1 4
    یک صفر حذف بشه و ریال تبدیل به تومن بشه
  • وحید IR ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    1 3
    به نظر من کار خوبیه و تو روز مره مردم هیچ فرقی نداره ببینید به نظر من چند ده پول چاپ شده که فکر میکنم پشت وانه نداشته خوب حالا اگه تمام ریال ها جمع بشه وبه اندازه نصف از ارزش برابری ریال به تومان، تومان چاپ بشه به طبع پول کم میشه و خواه نا خواه پول ملی به راحتی تقویت میشه و این روش خیلی خوبی که پولی که زیاد چاپ شده را به راحتی جمع آوری بشه
  • ناشناس IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
    1 0
    مخالفم