لجبازی ترامپ و بالا گرفتن دعوا با دمکرات‌ها

نانسی پلوسی می گوید وقتی درکی از ناامنی مالی نداشته باشید، سیاستی در پیش می گیرید و با افتخار به آن می گویید دولت را ماهها یا سالها تعطیل نگه می دارید.

به گزارش صدا و سیما چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات سنا، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و مایک پنس، معاون رئیس جمهور پس از دیدار سران دموکرات با ترامپ با خبرنگاران گفتگو کردند.

شومر : بار دیگر تنها شاهد عصبانیت ترامپ بودیم 
چاک شومر پس از دیدار با ترامپ به همراه پلوسی، به خبرنگاران گفت: ”وی (ترامپ) از پلوسی پرسید: ”آیا با دیوار من موافقت خواهید کرد؟“ او پاسخ داد خیر. بعد او (ترامپ) از جایش بلند شد و گفت: ”پس ما چیزی برای تبادل نظر نداریم“ و جلسه را ترک کرد. بار دیگر ما شاهد عصبانیت (کودکانه) وی بودیم. چون نتوانست آنچه را که می خواست به دست آورد و جلسه را ترک کرد. من از او خواستم که به تعطیلی دولت پایان دهد، چرا که فردا افراد زیادی در پرداخت اقساط وام و قبوض خود، و کنار آمدن با اوضاع با توجه دریافت نکردن دستمزد، دچار مشکل خواهند شد. من به او گفتم: ”چرا این کار را نمی کنید. ما به گفتگو ادامه خواهیم داد. ما حاضر به تبادل نظر درباره همه چیز هستیم.“ او گفت: ” اگر به تعطیلی دولت پایان دهم، شما کاری را که می خواهم انجام نخواهید داد.“ این ظالمانه است و استفاده از میلیون ها مردم بیگناه به عنوان گروگان است. این اشتباه است. چند دقیقه بعد، او روی میز کوبید و زمانی که پلوسی گفت با (تخصیص بودجه برای) دیوار موافق نیست، جلسه را ترک کرد و گفت ما چیزی برای تبادل نظر نداریم.
 

پلوسی: ترامپ فکر می کند میخواهد از پدرش پول بیشتری بگیرد اما کنگره پدرش نیست 
نانسی پلوسی نیز به خبرنگاران گفت: ”او فکر می کند شاید همانطور که از پدرشان پول بیشتری می خواستند، (از کنگره هم می توانند تقاضای پول بیشتری کنند)، اما نمی توانند.“ وی با اشاره به تبعات فرعی تعطیلی دولت گفت: ”وقتی درکی از ناامنی مالی نداشته باشید، سیاستی در پیش می گیرید و با افتخار به آن می گویید می خواهید دولت را ماهها یا سالها تعطیل نگه دارید، مگر اینکه دیگران کاملاً با موضع شما موافقت کنند.“
 

مایک پنس: رئیس جمهور آمریکا در پایبندی به امنیت مردم آمریکا قاطع است
مایک پنس، معاون رییس جمهور امریکا هم در جمع خبرنگاران گفت: ”رئیس جمهور وارد اتاق شد و (به میهمانان) آب نبات داد. درست است. یادم نمی آید او صدایش را بلند کرده باشد یا دستش را (روی میز) کوبیده باشد. این رئیس جمهوری است که در پایبندی اش به امنیت مردم آمریکا، بسیار قاطع است. رئیس جمهور در این نشست این سؤال را مطرح کرد و از پلوسی پرسید اگر به سرعت دولت را بازگشایی کند، آیا او با تخصیص بودجه برای ساخت دیوار یا مانع در مرز جنوبی موافقت خواهد کرد. وقتی پلوسی پاسخ منفی داد، رئیس جمهور گفت پس خداحافظ. می دانم که میلیون ها آمریکایی، صدها هزار تن از کارکنان فدرال به اندازه ما، از این امر ناامید و سرخورده شدند که دموکرات ها مایل به مشارکت در مذاکرات با حسن نیت نیستند. اما مردم آمریکا می دانند که ما با یک بحران انسانی و امنیتی جدی در مرز جنوبی مان رو به رو هستیم. و این رئیس جمهور، کل دولت ما به همراه سران جمهوریخواه قصد دارد به تلاش برای اجرای اصلاحاتی که موجب امنیت و ایمنی مردم آمریکا می شود، ادامه دهد.“

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1221107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =