محسن هاشمی: مرحوم پدرم حاضر بود جانش را برای نظام و انقلاب بدهد

محسن هاشمی رفسنجانی گفت: مرحوم هاشمی با جان و مال خود برای انقلاب کار کرد و حاضر بود جانش را برای نظام و انقلاب بدهد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری ها، محسن هاشمی ظهر امروز در دومین مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که در سالن اجلاس سران برگزارشد، گفت: از آقای روحانی که باصحبت‌های بلیغ شان، حق مرحوم پدرم را به جا آوردند، تشکر می‌کنم. دو سال از رحلت جانگداز ایشان می‌گذرد و فرهیختگان بسیاری در مورد ایشان قلم زدند.

هاشمی با بیان اینکه پرهیز از افراط و تفریط و تعقل از ویژگی‌هایی است که در مورد مرحوم هاشمی به کار برده اند، تصریح کرد: ایشان همواره نگران کارامدی نظام دینی بود و نگران بود تا مردم بتوانند از فقه صعوبت به سهولت برسند و دینداری خود راحفظ کنند.

رئیس شورای شهر افزود: یکی از مسائلی که در زندگی ایشان بود و پنهان می‌کرد، گذشتن از خویشتن بود و بارها در قبل و بعد از انقلاب این را نشان داد.مرحوم هاشمی با جان و مال خود برای انقلاب کار کرد و حاضر بود جانش را برای نظام و انقلاب بدهد.

وی گفت: مرحوم هاشمی وقتی آخرین بار از زندان آزاد شد و پس از اینکه از ورودش به کشور به او گفتند اگر این بار به کشور بازگردی اعدامت می‌کنند، اعدام را به جان خرید و گفت در کشور خود باشم و شکنجه شوم بهتر است تا در کشور بیگانه باشم.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله هاشمی در طول مسیر انقلاب چند بار ترور شد. در عملیات مرصاد در جبهه بود و به او گفتند ممکن است حضور در جبهه خطرناک باشد، گفت اگر حضور من باعث می‌شود مشکل برطرف شود می‌مانم. در قطعنامه ٥٩٨ پیشروتر بودند با امام راحل صحبت کردند و گفتند حاضرند مسئولیت پذیرش قطعنامه را بپذیرند و مجازات و یامحاکمه احتمالی در این موضوع را نیز بپذیرند.

رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: یکی دیگر از خصوصیت ایشان بحث انتقاد پذیری است. این مرحوم خاطرات نویسی روزانه داشت. ٣٦ الی ٣٧دفترچه خاطرات از ایشان داریم و این نشان می‌دهد زندگی روزمره شان را بدون شائبه وسانسور و ریایی در خدمت مردم قرار دادند.

محسن هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی 38 سال پس از انقلاب و 40 سال هم قبل از انقلاب برای ایران و انقلاب زحمات فراوانی کشید، اظهار کرد: جا دارد از آقای دکتر روحانی رییس جمهوری که برای سخنرانی تشریف آوردند و سخنان اررزشمندی را در مورد دوران مسئولیت آقای هاشمی و مبارزات انقلابی ایشان بیان کردند و برای ایشان سنگ تمام گذاشتند، تشکر کنم.

وی  با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: امیدوارم کشور و مردم ایران بتوانند در این جنگ اقتصادی، که دشمنان بر کشور حاکم کرده اند، پیروز شوند. امیدوارم همانطور که آیت الله هاشمی توانست جنگ را با صلح به پایان برساند، ما هم با همدلی و همبستگی و انسجام بتوانیم جنگ اقتصادی را طوری به پایان برسانیم که در نهایت منجر به رفاه مردم کشورمان بشود.

214219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1221162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =