مدیرکل اداره کل دام‌پزشکی استان البرز: به دنبال حاشیه‌های سیاسی نیستیم/ هدف خدمت به مردم است

مدیرکل اداره کل دامپزشکی استان البرز گفت: در ایران جایگاه دامپزشکان به درستی شناخته نشده است در حالی که این قشر وظیفه خطیری برای سلامت مردم بر دوش می کشند.

به گزارش خبرآنلاین؛ غلامرضا توکلی - مدیرکل اداره کل دامپزشکی استان البرز- با بیان اینکه مسولین این اداره کل به دنبال حاشیه های جناحی و سیاسی نیستند، گفت: هدف اصلی فقط خدمت خالصانه به مردم است و کسانی که حاشیه نداشته باشند در قلب ما جای دارند.

وی تصریح کرد: در بدو ورود به سازمان مورد استقبال خوبی از مسولان ارشد استان البرز واقع گرفته ام  که نشان از مردم نوازی این استان است و امیدوارم در مدت زمانی که ریاست این سازمان را برعهده دارم با تعامل و همکاری مسولان بتوانیم با حل هر نوع مشکل سازمان به مردم خدمت کنیم.

توکلی ادامه داد: متاسفانه جایگاه دامپزشکی در نزد آحاد مردم شناخته شده نیست گرچه در کشورهای اروپایی و آمریکایی، دامپزشکان به لحاظ جایگاه علمی در سطح  بالایی قرار دارند.

مدیرکل اداره کل دامپزشکی استان البرز با تاکید بر اینکه وظیفه دامپزشکان کنترل و پیشگیری بیماری های دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام است، اظهار داشت: دامپزشکان با پیگیری های مستمر در تلاش برای پیشگیری و درمان بیماری های خطرناک دامی و طیور هستند زیرا برخی از این بیماری ها در صورت عدم کنترل، باعث تلفات انسانی و مالی بالایی خواهند شد.

توکلی اضافه کرد: از کشورهای برزیل، استرالیا، قرقیزستان و قزاقستان ؛ واردات گوشت صورت می گیرد و چند نمایندگانی از طرف ایران ماموریت کنترل سلامت و نظارت بر ذبح شرعی را برعهده دارند که برای اطمینان بیشتر، در ایران قبل از توزیع یک بار دیگر آنها تایید سلامت خواهند گرفت.

به گفته وی ، فرآورده های گوشتی و پروتئنی را مصرف کنیم که تحت نظارت سازمان دامپزشکی کشور باشند و آرم سازمان دامپزشکی روی آنها حک شده باشد همچنین از مصرف گوشت های ذبح شده بدون مهر دامپزشکی، پرهیز نماییم.

مدیرکل اداره کل دامپزشکی استان البرز در پایان افزود: سازمان دامپزشکی برای جلوگیری از قاچاق دام، تفاهمنامه ای را با پلیس راه امضاء کرده است تا ورود و خروج محموله های دام بدون مجوز، توقیف شود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1221669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =