مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل:خبرآنلاین ظرفیت بسیار خوبی در بین خبرگزاری‌های استان اردبیل دارد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل با اشاره به اینکه رسانه ها  می تواند در شناسایی نیازمندان واقعی کمک حال کمیته امداد باشد، اظهار کرد: خبرآنلاین ظرفیت بسیار خوبی در بین خبرگزاری های استان اردبیل دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل ظهر امروز با حضور در خبرگزاری" خبرآنلاین " با اشاره به اینکه رسانه ها  می تواند در شناسایی نیازمندان واقعی کمک حال کمیته امداد باشد، اظهار کرد: خبرآنلاین ظرفیت بسیار خوبی در بین خبرگزاری های استان اردبیل دارد.

حسین دشتی با اشاره به اینکه باید از خبرنگاران بصورت تخصصی استفاده کنیم، بیان کرد: رسانه ها می تواند در شناسایی نیازمندان واقعی کمک حال کمیته امداد باشد.

نباید از نقش رسانه های مجازی غافل شد

وی با اشاره به اینکه  امروزه ظرفیت رسانه ها به گونه ای است که آنها می تواند کمک حال نیازمندان و خیرین باشند، گفت: با روش های سنتی نمی توانیم نیازمندان وا قعی را شناسایی کنیم و در این زمینه کمیته امداد به دنبال راهکار جدید در حوزه  اطلاع رسانی است.

وی با اشاره به اینکه درج اخبار و نحوه خدمات رسانی و کمک های مردمی باید در فضای مجازی منعکس شود، افزود: می خواهیم از تمامی ظرفیت های رسانه برای کمک به سیاست های کمیته امداد سود بجوییم.

دشتی در ادامه با تاکید براینکه زمان خود اظهاری نیازمندان گذشته است، گفت: در شناسایی نیازمندان واقعی خلاهایی وجود دارد که اصحاب رسانه می تواند با حفظ شان و جایگاه آنها کمک حال نیازمندان باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل با بیان اینکه خانواده هایی وجود دارد که عزت و شان آنها اجازه خود اظهاری نمی دهد،گفت: در این راستا باید از ظرفیت الکترونیک برای جمع آوری کمک استفاده کنیم.

دشتی از راه اندازی سامانه ی الکترونیکی در کمیته امداد خبر داد و گفت: مردم می توانند با مراجعه به سامانه ی سنا(سامانه نیکوکاری امداد)  کمک های خود را واریزکنند.

وی ادامه داد: برای نصب اپلیکیشن این سامانه فقط کافی است عدد ۳ را به ۳۰۰۰۳۳ ارسال کنند تا لینک سامانه برای آنها ارسال شود.

دشتی خاطر نشان کرد: معرفی سامانه امدادرسانی به مردم یکی از ظرفیت های بالای رسانه های استان است.

هیچ نوعروسی پشت نوبت دریافت کمک هزینه تأمین جهیزیه قرار ندارد

وی با بیان اینکه کمیته امداد به خوبی منابع خود را مدیریت کرد تا بتواند پاسخگوی نیازهای اساسی خانوار تحت حمایت باشد، افزود: مدیریت جهادی کمیته امداد موجب شد تا بخش مهمی از نیازهای خانوار تحت حمایت احصا شده و برطرف شود تا مشکلات زندگی آنها کاهش یابد.

دشتی با اشاره به اینکه با رویکرد و فعالیت‌هایی‌ که صورت گرفت هم‌اکنون هیچ نوعروسی پشت نوبت دریافت کمک هزینه تأمین جهیزیه قرار ندارد، بیان کرد: پرداخت هزینه‌های درمانی و خدمات بیمه‌ای مددجویان نیز از دیگر اقداماتی بود که اگر به خوبی مدیریت نمی‌شد امکان داشت بحران‌های جدی‌تر را به همراه داشته باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل به شناسایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ خانوار نیازمند در سطح استان اردبیل اشاره کرد و گفت: از محل تبصره ۱۴ هدفمندی یارانه‌ها، حمایت از این اقشار آسیب‌پذیر را در دستور کار قرار داده‌ایم تا بخشی از مشکلات آنها برطرف شود.

تمامی عملکرد کمتیه امداد شفاف و روشن است

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه در سایه شفاف‌سازی هزینه‌کرد کمک‌های مردمی می‌توانیم ریشه فقر و محرومیت را از منطقه بزداییم، گفت: رشد ۳۰ درصدی کمک‌های مردمی در ۹ ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه خود در سال‌ گذشته بیانگر اعتماد مردم استان اردبیل به کمیته امداد است.

وی با اشاره به اینکه خیران اردبیلی بیش از ۲۰ میلیارد تومان در ۹ ماهه نخست سال‌جاری به خانوار تحت حمایت و افراد نیازمند استان اردبیل کمک کرده‌اند، بیان کرد: باید توجه داشت که ۶۰ درصد از کمک‌های مردمی به صورت نقدی پرداخت شده و این امر در شرایط اقتصادی اکنون رخ داده است که باید همواره قدردان مردم نوعدوست و نیکوکار استان اردبیل باشیم.

دشتی با بیان اینکه انعکاس مددجویان موفق در اجرای طرح‌های خوداشتغالی نیز می‌تواند کمک شایانی را در امر ارتقای اعتمادسازی به انجام رساند، اعلام کرد: حتی در بسیاری موارد خانوارهای توانمند شده می‌توانند الگوی سایر افراد جامعه باشند و در توسعه اقتصادی منطقه سهیم شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل به تخصیص ۵۹ میلیارد تومان اعتبار در سال‌جاری به منظور پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به افراد واجد شرایط اشاره کرد و گفت: با شناسایی و معرفی مددجویان و افراد بی‌بضاعت که توانایی ایجاد اشتغال در روستاها و مناطق محروم استان اردبیل را دارند، درصدد هستیم تا پایان سال‌جاری تمامی اعتبارات اختصاص یافته را جذب کنیم.

وی با اعلام اینکه با معرفی مددجویان به بانک‌های عامل حدود ۴۹ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در نظر گرفته شده است، بیان کرد: تا کنون ۲۵ میلیارد تومان از این تسهیلات تعیین شعبه شده و با تکمیل پرونده در مرحله پرداخت قرار می‌گیرد.

۴۶
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1221690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =