کاهش مصرف آب، تداوم تولید با بهره‌گیری از روش میدرکس در فولاد سفیددشت

مدیرعامل فولاد سفیددشت گفت متخصصان صنعت فولاد استان چهارمحال و بختیاری، با بهره گیری از روش میدرکس (احیاء سنگ آهن با استفاده از گاز طبیعی)، میزان مصرف آب برای تولید آهن را تا یک سوم کاهش دادند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری  به نقل  از روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان ،  ارباب زاده افزود: با بیان اینکه میزان مصرف آب استاندارد برای تولید آهن ۶/۱ مترمکعب در تن است گفت: با استفاده از روش میدرکس این میزان به ۲/۱ مترمکعب کاهش یافته است

استفاده از پساب فاضلاب شهری در کنار بهره گیری از روش میدرکس، نیازمندی صنعت فولاد استان به منابع آب زیر زمینی را به صفر خواهد رساند.
وی افزود: عملیات انتقال پساب شهربروجن با طول خط انتقال ۳۱ کیلومتری در حال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی گفت: با انتقال پساب علاوه بر تأمین آب مورد نیاز جهت تولید آهن اسفنجی، نیازمندی طرح توسعه ی فولادسازی این مجتمع به آب برطرف خواهد شد.
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری هم گفت: مجتمع فولاد سفیددشت با سرمایه گذاری یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی و ظرفیت تولید ۸۰۰ تن آهن اسفنجی در سال، یکی از طرح های هفتگانه ی فولادی کشور است.
سیدنعیم امامی افزود: طرح انتقال پساب تصفیه خانه بروجن به فولاد سفیددشت با ظرفیت انتقال ۱۰۰ لیتر بر ثانیه به مدت ۲۵ سال، یکی از مهمترین پروژه های وزارتخانه های نیرو و صنعت، معدن و تجارت است.
گفتنی است ،شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری یکی از طرح های هفتگانه ی فولاد استانی است که در فاصله ۳۵ کیلومتری جاده شهرکرد به بروجن قرار دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1221698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =