کشف دستگاه‌های «رمز کننده ارز دیجیتال»

با تلاش ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یک محموله دستگاه های رمز کننده ارز دیجیتال به ارزش ۲۸ میلیارد ریال که به صورت قاچاق وارد استان البرز شده بود در شهر های تهران و کرج کشف شد .

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس ، سردار "عباسعلی محمدیان" فرمانده انتظامی استان البرز با اعلام این خبر گفت : در ادامه ماموریت های اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان برای شناسایی قاچاقچیان کالا و ارز ، ماموران این اداره ، محل دپو دستگاه های استخراج گر رمز (ماینرها) که درحوزه ارزهای دیجیتالی (بیت کوئین ،بیت ماینر - آنت ماینر و...) کاربرد دارد را به ارزش ۳ میلیارد ریال در منطقه کیانمهر کرج کشف کرده و مالک این دستگاه ها را نیز دستگیر کردند .

وی افزود : در بازجویی از متهم دستگیر شده محرز شد که وی به عنوان رابط و فروشنده دستگاه ها بوده و مالک اصلی کالاهای قاچاق ، فرد دیگری است که در این زمینه فعالیت دارد .

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد : ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و ردزنی های گسترده در نهایت منزل نامبرده را در یکی از مناطق شمال غربی شهر تهران شناسایی کرده و پس از دریافت نیابت قضائی و اعزام به مکان مورد نظر ، نامبرده را دستگیر کرده و در بازرسی از محل ۲۹۱ دستگاه ارز دیجیتال ، ۲ دستگاه پوز و مقادیر زیادی فاکتورهای فروش انواع دستگاه ارز به ارزش ۲۵ میلیارد ریال کشف شد .

سردار محمدیان با بیان این که ارزش کالاهای مکشوفه در مجموع  ۲۸ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت : متهم که به فعالیت درحوزه بازار تلفن های همراه وتجهیزات رایانه ای به صورت غیر قانونی درسطح تهران وشهرستان ها فعالیت می کرد ، تحویل اداره تعزیرات حکومتی استان البرز شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1221965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =