ایسنا: مقامات آمریکا فردی 22 ساله را که گفته می‌شود مواد مخدر مصرف می‌کند، به تلاش برای ترور گابریله گیفوردس دموکرات در آریزونا متهم کردند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقامات آمریکایی اعلام کردند که تلاش برای ترور این قانونگذار آمریکایی و کشتن افراد دیگر به دلایل سیاسی رخ داده و نیز افشا کردند که این فرد دستگیر شده بر روی یک پاکت نامه با دست خط بد کلمات "ترور من" و "گیفوردس" را نوشته بود.

یافته‌ها از منزل شخصی این فرد در جنوب آریزونا جواب چند سوال را که برای این مردم شوک زده ایجاد شده بود، پاسخ داد. قانونگذاران آمریکایی که نگران امنیت جان خود هستند می‌پرسند: چه انگیزه‌ای باعث شده در خارج از سوپرمارکت افرادی جان شش تن را بگیرند و 14 تن دیگر را زخمی کنند؟

گیفوردس 40 ساله پس از آنکه از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت، در بیمارستان تاکسون تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفته است. پزشکان اظهار کردند که وی به محرک‌ها پاسخ می‌دهد و این آنها را امیدوار ساخته که شاید این قانونگذار جمهوری خواه زنده بماند. در پرونده‌ای که در دادگاه علیه جرد لافنر تهیه شده، آمده است که وی سابقا با قانونگذاران دموکرات تماس داشته است.

اسناد بیانگر این است که این فرد در سال 2007 نامه‌ای تشکر آمیز از گیفوردس مبنی بر حضور وی در برنامه "کنگره در میان شما" دریافت کرده بود. بازرسان در بررسی محل زندگی خانواده این فرد 22 پاکت نامه‌ را پیدا کردند که کلمات "من تصمیمم را گرفته‌ام"، "ترور من" و "گیفوردس" نوشته شده بود و در کنار آن به نظر می‌رسد لافنر آن را امضا کرده باشد.

یک مقام آگاه از روند تحقیقات در آریزونا اعلام کرد که مقامات محلی در حال بررسی این موضوع هستند که آیا احتمالا ارتباطی میان لافنر و گروهی اینترنتی موسوم به "برتری سفید پوستان" وجود دارد یا خیر.

این مقام که خواست نامش فاش نشود گفت: مقامات محلی در حال بررسی اقدامات احتمالی این وب سایت هستند، اما رئیس این وب سایت اعلام کرد که لافنر عضو این وب سایت نبوده و هرگز در هیچ کدام از کنفرانس‌ها و دیدارهای اینترنتی شرکت نکرده است.

مقامات آمریکایی اعلام کردند که لافنر را در کجا دستگیر کردند و این مقام‌ها در تلاش هستند تا برای دادگاه روز دوشنبه در فونیکس وکیلی برای وی بگیرند.

مشاور اول دادستان فدرال آریزونا اعلام کرد، مقامات آمریکایی از وکیل جودی کلارک از سان‌دیگو درخواست کرده‌اند وکالت وی را بپذیرد.

لافنر به تازگی از دانشکده خود به علت ایجاد بی‌نظمی و بروز رفتار اخلال گرانه معلق شد و طبق اعلام دانشکده تا زمانی که یک پزشک سلامت مغزی وی را تایید نکرده و مشخص نکند که وی برای خود و دیگران خطری ندارد، نمی‌تواند به دانشکده بازگردد.

دادستان‌های آمریکا وی را به تلاش برای ترور عضو کنگره، دو فقره قتل کارمند فدرال دولت و دو فقره تلاش برای قتل کارمند فدرال دولت متهم کردند و انتظار می‌رود وی به جرم‌های دیگر نیز متهم شود.16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 122215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =