تصاویر | دیدار ظریف با برهم صالح و دیگر مقامات عراقی

وزیر امور خارجه کشورمان که در عراق به سر می برد، در ادامه دیدارهای خود با مقامات مختلف دیگری دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ظریف در ادامه برنامه های خود در همایش تجاری مشترک ایران و عراق که در بغداد برگزار شد شرکت کرد.
 

سپس نخست وزیر اسبق و رئیس مجلس سابق عراق و جمعی از اعضای ائتلاف الوطنیه با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بغداد دیدار کردند.
 

در ادامه نیز وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  با برهم صالح رئیس جمهور عراق، درباره مهمترین موضوعات و مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفتگو کرد.

ظریف در این دیدار با اشاره به دیدارهای خود با مقامات عالی و شخصیت های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی عراقی، مذاکرات صورت گرفته را سازنده و آغازگر فصل نوینی در ارتقاء و تحکیم همکاری های فی مابین دو ملت و کشور برادر و همسایه ارزیابی کرد. 

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در این دیدار با اشاره به همایش اقتصادی مشترک ایران و عراق که مورد استقبال کم نظیر جامعه بازرگانان و کارآفرینان دو کشور قرار گرفت، آن را رویدادی مهم در پیشبرد همکاریهای دو جانبه در زمینه های مختلف بین دو کشور برشمرد.

 برهم صالح رئیس جمهور عراق نیز در این دیدار، ضمن اشاره به دیدار گذشته اش از تهران و نیز پیشرفت های قابل ملاحظه در روابط اقتصادی و بازرگانی دو کشور، از روند جاری و آینده این مناسبات با هدف تقویت پیوندهای دو ملت عراق و ایران ابراز رضایت و خرسندی کرد.

طرفین همچنین در این ملاقات در خصوص مسایل منطقه ای و چگونگی همکاری ها و هماهنگی‌های دو کشور در این زمینه تبادل نظر کردند.

استقبال گرم برهم صالح از ظریف

همچنین در ادامه دیدار شخصیت های مختلف عراقی با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، نوری المالکی نخست وزیر اسبق و رئیس حزب الدعوه عراق امشب با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران با ظریف دیدار و گفتگو کرد.
 

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1222546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =