واحدهای تولیدی در حال تعدیل نیرو هستند/ واردات بدون انتقال ارز را آزاد کنید

ایرنا نوشت:رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: با توجه به نیاز فوری تولیدکنندگان به مواد اولیه و ماشین آلات، احیای ساز و کار «واردات بدون انتقال ارز» بیش از گذشته احساس می شود.

«مسعود خوانساری» در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، افزود: تولیدکنندگان نیاز دارند که مواد اولیه خود را در کمترین زمان تامین کنند؛ در شرایط کنونی اگربخواهند از طریق سامانه نیما اقدام کنند، این فرایند زمانبر خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود به سایر مشکلات فعالان بخش خصوصی اشاره کرد و ادامه داد: در شرایط کنونی گردش ثبت سفارش مشکلات زیادی را برای واردات مواد اولیه ایجاد کرده است.

رئیس اتاق تهران اضافه کرد: درخواست ما افزایش مدت ثبت سفارش به ٦ ماه و قابلیت تمدید برای سه ماه دیگر است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه مشکلات داخلی، هم اکنون بیش از تحریم‌ها اقتصاد ایران را تهدید می‌کند، گفت: تعدیل نیرو در واحدهای تولیدی رونق گرفته است.

خوانساری افزود: اگرچه مشکل تحریم بر هیچ کس پوشیده نیست؛ ولی مشکلات داخلی بیش از تحریم‌ها، اقتصاد ایران را اذیت می کند که اگر مدیریت نشود، اقتصاد ایران به شدت متاثر خواهد شد؛ این در حالی است که این مشکلات را در وزارتخانه‌ها و دولت می‌توان حل کرد و حتی در جلسات سران سه قوه نیز مطرح نمود تا تصمیم‌گیری لازم در مورد آن صورت گیرد.

مسعود خوانساری

وی خواهان ورود موقت کالا به ویژه برای بخش تولید شد و گفت: به تازگی مجوزی داده شد که می توان سه هزار و ٢٠٠ قلم کالا به مناطق آزاد وارد شود؛ این مجوز اقدامی مثبت بود که امکان افزایش اقلام نیز وجود دارد.

خوانساری در ارتباط با انتخابات اتاق بازرگانی که یازدهم اسفندماه برگزار می شود، گفت: از همه فعالان اقتصادی عضو اتاق های بازرگانی می خواهیم در انتخابات اتاق‌ها، مشارکتی جدی داشته باشند.وی گفت: هر اندازه اعضای اتاق‌ها بیشتر پای صندوق‌های اخذ رای بیایند، اقتدار اتاق بیشتر می‌شود و این به نفع تولید و کسب و کار خواهد بود.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1222603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =