جنجال هنرمند فرانسوی و پرچم عربستان در نیویورک

مجسمه یک هنرمند فرانسوی به دلیل نمایش دادن پرچم عربستان سعودی در نزدیکی محل حادثه ۱۱ سپتامبر جنجال آفرید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجسمه‌ای که پرچم عربستان سعودی را به نمایش گذاشته بود پس از اعتراض‌های فراوان از نزدیکی محل حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر در نیویورک برداشته می‌شود.

این مجسمه بخشی از یک اثر هنری با عنوان «ملت‌های آب‌نباتی» بود که در آن مجسمه‌های بزرگی به شکل آب‌نبات با پرچم کشورهای گروه G20 به نمایش گذاشته شده بود.

لارنس جنکل هنرمند فرانسوی و خالق این اثر پس از جنجالی که به پا شد اعلام کرد که در این اثر قصدش فقط «بزرگداشت نوع انسان» است.

بسیاری از معترضان اما علیرغم این توضیحات نزدیکی محل نصب این مجسمه به محل حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر را سهل‌انگارانه می‌دانند چرا که در نظر خانواده قربانیان حادثه عربستان سعودی مقصر اصلی حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در نیویورک است. از میان ۱۹ تروریست حادثه ۱۱ سپتامبر، ۱۵ نفرشان شهروند عربستان سعودی بودند.

پس از شکایت‌های فراوان مسئولان شهر نیویورک اعلام کردند که همه ۲۰ مجسمه این مجموعه را از محل مرکز تجارت جهانی در نیویورک برمی‌دارند.

این مجسمه‌ها پیش از این در ۲۵ کشور دیگر به نمایش درآمده بود و قرار بود که تا روز ۲۸ فوریه در نیویورک در معرض دید قرار بگیرند.

منبع:‌ بی‌بی‌سی / ۱۴ ژانویه

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1222712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =