کولیوند،‌ نماینده مردم کرج: فرودگاه پیام در سقوط هواپیمای باری مقصر نیست

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه مترو شهری کرج در سال 98 نسبت به سال قبل 35 درصد افزایش داشته است، این در حالی است که به هیچ قطار شهری در کشور این مبلغ اضافه نشده است.

به گزارش خبرآنلاین، محمد جواد کولیوند – نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی –در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن کنفرانس خانه ملت کرج به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

چکیده ای از پاسخ های رئیس کمیسیون شوراها در مجلس شورای اسلامی به سوالات خبرنگاران را در ذیل بخوانید:

1- طبق توافقات انجام شده با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی؛ شرکت سابیر طبق قرارداد، پروژه خط 2 مترو شهری را ادامه خواهد داد. در بودجه 98، 35 درصد تزریق مالی نسبت به سال قبل به این پروژه از طرف دولت صورت می گیرد. در تلاش هستیم تا پایان سال، فروش250 میلیارد اوراق مشارکت محقق شود که این مبلغ کمک شایانی به پیشرفت فیزیکی پروژه خواهد کرد، این اوراق به صورت تسهیلات توسط بانک شهر صورت خواهد گرفت. برای اتمام فاز 1 خط 2 پروژه مترو شهری به حدود 3 هزار میلیارد تومان نیاز داریم این در حالی که در سال قبل این مبلغ در حدود هزار و 630 میلیارد تومان بود.

2-  فرمولی برای خارج شدن از برجام ندارد و ایران به این پیمان مصوبه شورای امنیت سازمان ملل پایبند خواهد بود البته تا زمانی که اروپا مانند آمریکا خلف وعده نکند.

3- برای رعایت بند اول سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، حوزه های انتخاباتی باید طوری تنظیم شود تا علاوه بر حداکثر شناخت مردم از کاندیدها، عدالت انتخاباتی فراهم شود. در حال حاضر 206 حوزه انتخاباتی در فرمانداری های کل کشور را داریم و براساس اصل 604 قانون اساسی این حوزه ها را نگه خواهیم داشت. بین نمایندگان مجلس و اعضای شورای نگهبان در رابطه با انتخابات اکثریتی و تناسبی، اختلافاتی وجود دارد.

در حال حاضر انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت انتخاب اکثریت است و انتخاباتی نسبی به این صورت است افراد از طرف احزاب و انفرادی می توانند ثبت نام کنند که بعد از تصویب آن، قانون شرایطی را برای ثبت نام اعلام خواهد کرد. در انتخابات تناسبی از همه گروه های سیاسی و انفرادی به تناسب آرای کسب شده در مجلس کرسی خواهند گرفت ضمناً این نوع انتخابات در حدود 57 کشور پیاده می شود. در صورت تصویب انتخاباتی تناسبی، انتخابات اکثریتی را هم خواهیم داشت و همچنین تمایزی بین اقوام و مذاهب تعیین نشده است، این انتخابات برای آمادگی مردم به سمت انتخابات حزبی است.

4- فرودگاه پیام هیچ مشکل و خطای فنی در سقوط هواپیمای باری نداشته است و اشتباه از طرف خلبان و مدیریت فرودگاه مهرآباد بوده است همچنین دلایل لغو پروازهای فرودگاه پیام طی 3 روز اخیر را از عابدزاده –رئیس سازمان هواپیمایی کشور- جویا شدم، که این تصمیم را برای متمایز شدن دو باند فرودگاه پیام و مهرآباد از لحاظ فنی ذکر کرد تا خلبان بداند در کدام باند فرود بیاد.

5-  تاثیرات حذف چهار صفر از پولی در اقتصاد کشوراز لحاظ بعد روانی، تاثیر جهشی خواهد داشت. این طرح توسط مجلس شورای اسلامی و بانک مرکزی در حال بررسی است و تا حدود دو سال دیگر در کشور پیاده می شود.

6- با پیگیری های مسولین مربوطه، دولت را مجاب کرده ایم تا قسمتی از هزینه پروژه بزرگراه شمالی را متقبل شود. دولت هزینه ساخت دو پلb1 (بیلقان) و) b2 طالقان) را پرداخت خواهد کرد که این خود پیشرفت 30 در صدی از پروژه است. تمام تلاشمان این است تا عید این مسیر را زیر بار ترافیکی ببریم در غیر این صورت بزرگراه همت ترافیک سنگینی را در کرج به وجود خواهد آورد.

7- طی 3 دوره گذشته، طرح اضافه شدن 2 نماینده به استان البرز در مجلس مطرح شده است اما دولت بار مالی آن را قبول نمی کند، در صورت تایید، 1 نماینده به حوزه کرج-فردیس- اشتهارد و یک نماینده به حوزه ساوجبلاغ-نظرآباد- طالقان اضافه خواهد شد .

8- تعدای از اقلیت های مذهبی مذاکراتی را با مسولین مربوطه استان برای برگزاری یکسری از مراسمات داشته اند که فرمانداری برای این موارد مجوز صادر کرده است و اگر زمینی را برای ساخت برگزاری مراسم هامعرفی کنند قطعا مجوز ساخت داده می شود.

9- در سال 88 فرماندار کرج بودم، مجدداً به دستور رهبر 10% آراء را شمارش کردیم و بحث مهندسی انتخابات نه تنها در سال 88 بلکه در کل انتخابات، 100% منتفی است زیرا اگر در یک صندوق این اتفاق بیافتد باید با 14 عنصر هماهنگ شوند (معتمدین، بازرس رئیس شعبه، بازرس شورای نگهبان، ناظر کاندیدها و ...) که عملاً این غیرممکن است. همچنین حدود 7 سال است هر حوزه یک فرم 35 دارد که به محض شمارش آراء به صورت آنلاین برای وزارت کشور ارسال خواهد شد.

10-در لوایح FAFT فقط در بخش CFT (تامین مالی تروریست) شورای نگهبان 22 ایراد از مجلس گرفت که پس از اصلاح آن فقط 2 مورد پذیرفته شد بنابراین مجلس آن را برای بررسی بیشتر به مجمع تشخبص نظام ارسال کرد. از نظر شرعی نمی توانیم حل و فصل کنیم زیرا برای تغییر پروتکل های بین المللی باید طرف های مقابل هم بپذیرند. در صورت تایید لایحه در مجمع ، این موضوع اجرایی خواهد شد.

11- چنان چه صندوق الکتریکی فروش در فروشگاه ها عملی شود، بخش عظیمی از اقتصاد کشور ساماندهی می شود از جمله الف) کد کالایی که در آن می خورد، کالای قاچاق در آن قرار نمی گیرد. ب) قیمتی را که بازرگان اعلام می کند روی سیستم قرار می گیرد که باعث می شود مشتری روی قیمت کنترل داشته باشد. ج) مالیات بر ارزش افزوده همان جا حساب می شود و در آخر سال لزومی ندارد فروشنده اظهارنامه مالیاتی پر کند که همین عوامل باعث ساماندهی، ثبات اقتصادی و شفاف سازی خواهد شد که نتیجه آن مدیریت مالیات و کنترل کالای قاچاق است.

12- هفته گذشته در جلسه امنای دانشگاه علوم پزشکی استان یک گزارش از تخلفات قاچاق دارو و تاریخ گذشته ارائه دادند و اذهان کردند در برخی داروخانه ها، داروهای تاریخ مصرف گذشته وجود داشته که ادعای بی اطلاعی کردند در نتیجه یک اشتباه سهوی بوده است که برای جلوگیری از آن، دانشگاه دستورالعملی را برای کنترل تمام داروخانه های استان، صادر کرده است. از دانشگاه انتظار داریم در این زمینه حساسیت بیشتری داشته باشد زیرا یک موضوع حیاتی است.

13- حدود 6 ماه است در جریان اختلافات و اتفاقات بین اعضای شورای شهر و شهرداری فردیس قرار دارم و آخرین جلسه که با حضور چند تن از مسولین شهر برگزار شد، پیشنهاد دادیم که برای حل این مشکل، اعضای شورا از ظرفیت قانون ( سوال، تحقیق و تفحص) استفاده کنند. جلسه بعدی یک جلسه فوق العاده پرسش و پاسخ با حضور اعضای شورا و شهردار است. وضعیت موجود یک وضعیت مطلوب نیست هم شهردار هم شورا باید برای مردم تلاش کنند، از حقوق شخصی بگذرند و به مسائل عام شهر فردیس بپردازند. همچنین برای حل این مسئله، افرادی حکم بشوند و از لحاظ قانونی این اختلافات را بررسی و حل کنند . نامه ای به دادستان در خصوص سلب عضویت چند تن از اعضای شورا برای دادستان ارسال شده است اما ایشان تاکنون به دنبال آرامش شهر بوده اند و هنوز تصمیم خاصی در این باره گرفته شنده است ضمناً هنوز این نامه به شورای حل اختلاف نیامده است.

14- در مشکلات به وجود آمده برای بیمارستان امام خمینی (ره)؛ شهرداری، بدهی های بیمارستان از جمله پرسنل، داروخانه، خرید تجهیزات و ... را پرداخت کرده است. سیستم تعرفه ها در بیمارستان به صورت دولتی یا خصوصی شده است و دیگر تعرفه نیمه دولتی نخواهیم داشت. با توجه به اوضاع این بیمارستان، با تعرفه دولتی سروسامان نمی گیرد. همچنین این دو مالکیتی؛ مشکل ایجاد کرده است، 5/2 دانگ برای بنیاد شهید و 5/3 دانگ برای 17 شهرداری کرج است. برای حل این مشکل دو راه پیشنهاد داده ایم که راه حل اول، تحویل بیمارستان به دانشگاه علوم پزشکی استان که وزارت بهداشت به دلیل کمبود منابع مالی نپذیرفت و راه حل دوم این است که دو مالک با هم کنار بیایند یا اینکه یکی از آنها سهم خود را به مالگ دیگر واگذار کند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1222821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =