۰ نفر
۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
احتمال افزایش قیمت طلا قوت گرفت

ایسنا نوشت: قیمت طلا روز چهارشنبه به دنبال ابهامات پیرامون بریگزیت و امیدواری سرمایه گذاران به عدم افزایش نرخ‌های بهره آمریکا، ثابت ماند.

 هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور در ۱۲۸۹.۳۱ دلار ثابت بود. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه در ۱۲۸۸.۸۰ دلار ایستاد.

به گفته بنجامین لو، تحلیلگر شرکت فیلیپ فیوچرز، دارایی‌های مطمئن به دلیل ابهامات رو به رشدی که پیرامون بریگزیت وجود دارد، جذابیت بالایی پیدا کرده اند و قیمت طلا با وجود  رقابت بازارهای سهام آمریکا، بالا مانده است.

نمایندگان پارلمان انگلیس روز سه‌شنبه توافق پیشنهادی ترزا می، نخست وزیر این کشور برای جدایی از اتحادیه اروپا را رد کردند و این رویداد یک آشفتگی سیاسی را به دنبال داشته که ممکن است به خروج بدون برنامه یا معکوس شدن تصمیم انگلیس برای خروج از این بلوک بیانجامد.

از سوی دیگر شماری از سیاست‌گذاران آمریکایی با این دیدگاه که بانک مرکزی باید افزایش بیشتر نرخ‌های بهره تا زمان روشن شدن وضعیت اقتصادی را متوقف کند، موافق بودند.

قیمت طلا از انتظارات برای نرخ‌های بهره پایین‌تر آمریکا پشتیبانی می‌شود، زیرا نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه نگهداری این فلز که سوددهی ندارد را کمتر کرده و جذابیت سرمایه‌گذاری در آن را افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، برآوردهای کاخ سفید نشان داده که اقتصاد آمریکا از طولانی‌تر شدن بیش از حد انتظار تعطیلی بخش‌هایی از دولت آمریکا که وارد بیست‌وششمین روز خود شده،  به شدت لطمه آسیب دیده است.

هر اونس طلا برای تحویل فوری از زمانی که در اواسط اوت به رکورد پایین ۱۱۵۹.۹۶ دلار سقوط کرد، تحت تاثیر روند نزولی بازارهای سهام و افت ارزش دلار آمریکا بیش از ۱۱ درصد رشد کرده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۳۲۱ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و در ۷۹۳.۵۰ دلار ایستاد و هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۵.۵۵ دلار رسید.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1223018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =