۰ نفر
۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
رییس بانک جهانی چه کسی خواهد شد؟ 

ایبِنا نوشت: روزنامه سرشناس آمریکایی در سرمقاله خود از ۳ نامزد اصلی سمت ریاست بانک جهانی خبر داد که «اِندرا نویی» هندی در صدر قرار دارد.

 «اِندرا نویی» هندی که مدیرعامل سابق شرکت پپسی هم بوده در حال بررسی از سوی کاخ سفید برای رییس بانک جهانی است. وی در حال حاضر ۶۳ سال دارد و در ماه اوت سال گذشته میلادی بعد از ۱۲ سال مدیریت عامل شرکت پپشی از سِمت خود استعفاء داده بود.

رییس بانک جهانی کیست؟

نیویورک تامیز نوشت: چندین مقام آگاه از این تصمیم گیری اعلام کردند که روند تصمیم گیری برای پست ریاست بانک جهانی روان است. البته مشخص نیست که خانم نویی اگر توسط دولت ترامپ انتخاب شود، آن را بپذیرد.

ایوانکا ترامپ او را پیشنهاد داده و در توئیتر خود نوشت: او مانند یک پیش کسوت با ویژگی الهام است که اور را به عنوان یک نامزد احتمالی معرفی می کند. همچنین «اِندرا نویی» در سال ۲۰۱۷ میلادی به شورای تجاری ترامپ ملحق شده بود که بعد از مدتی در ماه اوت همان سال به دلیل موضع گیری آشوب آمیز ترامپ در مورد تبیعض نژادی در شهر «چارلوتس وایل» آمریکا منحل شد.

بر پایه این گزارش، دیگر کاندیداهای این پست، «دیوید مالپاس» معاون وزیر خزانه داری ایالات متحده در امور بین الملل و «رای واشبورن» رییس شرکت سرمایه گذاری خصوصی خارجی آمریکا هستند.

جیم یانگ کیم رییس بانک جهانی چند روز پیش اعلام کرد که در پایان ماه جاری میلادی استعفاء خواهد داد. اعلام استعفای وی در حالی است که ۳ سال زودتر از زمان اتمام تصدی وی است.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1223024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =