طهرانچی در همدان: دانشگاه آزاد از مردم و برای مردم است

رئیس دانشگاه آزاد در همدان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی توسط مردم و برای مردم ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ محمد مهدی طهرانچی، که در آئین معارفه و تودیع روسای جدید و قدیم واحد همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افرود: دو دسته دانشگاه داریم، دانشگاه‌هایی که نقش ملی دارند که عمده آنها توسط دولت حمایت می‌ شوند و دسته دوم دانشگاه‌هایی هستند که توسعه هوشمند منطقه‌ای را دنبال می‌کنند که این دسته‌ توسط مردم ساخته‌ شد و مردم در این خصوص احساس کردند که برای توسعه به آموزش عالی نیاز دارند.

وی آموزش عالی را یک خانواده دانست و خاطرنشان کرد: سال ۲۰۰۵ مقاله‌ای در مجله نیچر منتشر شد که در آن به بازسازی دوباره مرجعیت علمی ایران اشاره شده بود.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به توسعه کشور از مسیر علم و دانش، تصریح کرد: دانشگاه‌آزاد، دانشگاهی اجتماعی است که توسعه منطقه و شهری را پیگیری می‌کند.

وی با اعلام اینکه دانشگاه آزاد برای ایجاد اشتغال در استان حرکت کرده است، یادآور شد: دانشگاه‌ آزاد نمی‌تواند بدون توجه به توسعه استان کار کند.

طهرانچی با تاکید بر اینکه سیاست ما در این حوزه هماهنگ‌سازی خود با رشد منطقه و بسترسازی اشتغال دانش‌بنیان است، افزود: اگر بخواهیم به‌عنوان دستاورد علمی کشور در گذشته تاریخی به آن اشاره کنیم، همدان پرچم‌دار این عرصه بزرگ و یکی از نمادهای آن بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد در آخر ضمن قدردانی از زحمات دکتر سعید جامه‌بزرگی، دکتر مرتضی قائمی را به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان منصوب کرد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1223244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =