۰ نفر
۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۸

خودرو های بنزینی در یک سال بیش از یک میلیون و880 هزار تومان در سال هزینه سوخت دارند، این در حالی است که هزینه خودرو های دو گانه سوز در سال کمتر از یک میلیون و100 هزار تومان برآورد می‌شود.

هزینه سوخت خودرو های10 تا 20 میلیون تومانی بنزینی در مقایسه با خودرو های دوگانه سوز در این رده قیمت، به طورمتوسط در ماه 70 درصد بیشتراست.

محمودی ـ کارشناس بازار خودرو ـ با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: این رقم  با احتساب بنزین دو نرخی لیتری 400 و 700 تومان و گازهرمتر مکعب  300 تومانی است که اگر یک خانواده دارنده خودرو بنزینی  به طور متوسط  30 هزار کیلومتر در یک سال با خودرو خویش پیمایش داشته باشد ، باید ماهیانه برای بنزین157 هزار تومان بپردازد؛ این درحالی است که هزینه سوخت خودرو های دوگانه‌سوز، ماهیانه  90 هزار تومان خواهد بود.

وی افزود:  در واقع خودرو های بنزینی در یک سال بیش از یک میلیون و880 هزار تومان در سال هزینه سوخت دارند، این در حالی است که هزینه خودرو های دو گانه سوز در سال کمتر از یک میلیون و100 هزار تومان برآورد می‌شود.

وی یادآورشد: در واقع دارندگان خودرو های دو گانه سوز با پرکردن هرباک گاز، 40 درصد هزینه های خانواده های خویش را در ماه نسبت به خودرو های بنزینی کاهش می دهندکه در مسافت طی شده یک سال این کاهش هزینه کاملا ملموس‌تر است.  

این کارشناس خودرو با بیان این که به طور متوسط افراد در سال با خودرو خویش 20 هزار کیلومتر مسافت طی می کنند، افزود: با محاسبات به عمل آمده مشخص شده است هزینه خودرو های بنزینی در رده قیمتی 10 تا 20 میلیون تومانی  در 20 هزار کیلومتر پیمایش طی یک سال؛ ماهیانه 98 هزار  تومان و اما دوگانه سوز ها ماهیانه 60 هزار تومان است.    

محمودی با اشاره به تثبیت نرخ آزاد بنزین در آینده، یادآور شد: اگر بنزین را تنها با احتساب نرخ آزاد 700 تومانی در نظر بگیریم به طور تجربی ثابت شده است هزینه دارندگان خودرو های بنزینی درهفته با 500 کیلومتر مسافت طی شده؛ 35 هزار تومان است اما هزینه دارندگان خودرو های دو گانه سوز در هفته با500 کیلومتر مسافت طی شده ، 11 هزار تومان است با این اوصاف ، هزینه خودرو های بنزینی در هفته  به طور تجربی با احتساب نرخ بنزین آزاد  بیش از دو برابر خودرو های دوگانه سوز  خواهد بود.

وی با اشاره به این که هرچند خودروهای دوگانه سوز با توجه به این که گاز عرضه شده استاندارد بالایی نداشته با مشکلاتی روبروست، تاکید کرد: افراد با سوخت یارانه ای به سفرهای درون و برون شهری می روند اما چنانچه با سوخت آزاد بخواهند جابه جا شوند فواید خودرو های دو گانه سوز در کاهش هزینه های خانواده محسوس تر خود را نشان می دهد.

/36

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 122329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۰
    27 5
    ولی خوردو گازسوز بعد از دو سال موتور پیاده میشه و باید کلی پول اون رو بدی. جناب کارشناس! همه چی که فقط پول سوخت نیست
  • بهار IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۰
    23 1
    ایشان یاکارشناس نبوده ازگوشه خیابان پیدایش کرده اید یابه او گفته اید این حرفهارا بگوید اولا درمحاسبه اشتباه کرده است ثانیا مخارج جانبی را که گاز برخودروها تحمیل میکند به حساب نیاورده است(تعمیرات)
  • امیر IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۰
    8 18
    خودرو نخر . با آژانس برو !
  • بدون نام IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۰
    17 1
    افت توان موتور و اسیبی که به موتورهای پایه بنزینی می رسد و صف های طولانیه گاز هزینه های نگه داری و خطر این ماشین ها که باید هر چند وقت یکبار تست دوره ای بشوند که متولی خاصی ندارد بعد هم چند بار این کپسول ها اتش گرفته اند برعکس تبلیغات صورت گرفته.بعد هم شما وقتی به فرض 405 با بنزین در شهر 12 لیتر بنزین بسوزاند برای حرکت حالا با CNG که توان کمتری دارد برای جابجایی مسلما بیشتر مصرف می کند .افتضاح بود این مقالتون
  • بدون نام IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۰
    23 3
    عدم کیفیت مطلوب رانندگی با گاز و داغون شدن موتور رو حساب نکرده
  • فرید IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۰
    15 1
    اگر استهلاک موتورواضافه وزن مخزن وکمبود جایگاه و تراکم صندوق غقب و خطر ترکیدن مخزن و معطلی سوختگیری ،خودرو گاز سوز را هم مقایسه کنیم ... اصلا چرا من حساب کنم خودت.ن حساب کنید
  • محمود IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۰
    9 5
    تازه صندوق عقب ماشين هم كه بي استفاده ميشه. قطعات مستهلك ميشه ...صف گاز طولاني و كند هستش .
  • بدون نام IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۰
    11 2
    هزینه تعمییر زود هنگام خودرو هم به کار کردن خودرو با گاز اضافه کنید
  • روحي IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۰
    9 2
    خودرو دو گانه نداشتي اين حرف ها رو زدي.هر كيلو 405 تومان است.به متر مكب 300 تومان .بعدشم همه جايگاه ها شلوغ و از بعضي از نازلها استفاده مي كنند.فرق يبا بنزين نداره.فقط ما الكي پول اضافه گاز داديم.صندوق عقبم كور كرديم.
  • rasool US ۲۰:۰۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۰
    3 2
    البته باید هزینه تعمیر و نگهداری و بیمه و معاینه فنی و.... را هم به هزینه های فوق اضافه کرده و آنگاه متوجه می شویم که تفاوت زیادی بین گاز و بنزین مشاهده نمی شود. یعنی نرخ گاز، در برابر بنزین بسیار گران است.
  • بدون نام IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
    9 3
    به هيچ وجه كارشناسي نبود
  • بدون نام IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
    5 4
    اين به شرطي است كه خودروهاي دوگانه سوز در طول سال فقط گاز مصرف كنند
  • بدون نام IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
    7 4
    به همه اینها وقتی را که باید در صف گاز بود را هم اضافه کنید
  • رضا IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
    11 1
    ظاهراً نويسنده مطلب کارگاه تبديل به دوگانه سوز دارد!
  • حسين IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
    16 3
    ما سمند EF7 (پايه گاز سوز) داريم الان چهار ماهه كه خريديم هنوز بنزيني كه كارخونه توش ريخته تموم نشده هميشه گاز مي زنيم. بعد از هدفمند شدن يارانه ها و تغيير قيمت ها پمپهاي گاز خلوت تر از پمپ بنزين شده. حجم مخزن ماشين 18 كيلوگرم است و داخل شهر 300 كيلومتر ميره و بيرون شهر 400 كيلومتر.يعني هر باك 7300 تومان. قدرت ماشين هم روي گاز و بنزين فرقي ندارهمگر اين كه بخواهي از 180 كيلومتر در ساعت تندتر بري. چون با گاز 180/190 تا بيشتر نميره حالا متن بالا كار شناسي بوده يا نه.
  • بدون نام IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
    5 1
    "حسین اقا" اینجوری که هفته ایی 2 بار جات در پمپ گازه که با این مخزن کم حجم که؟!!ولی مصرفش خوبه مبارک باشه و در ضمن در دراز مدت در کارکرد بالاتر هم باید بررسی بشود .قیمت چنده دوست عزیز ؟
  • بدون نام IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
    9 0
    باید منتظر آینده بود که آیا یارانه های پرداختی 5 درصد از هزینه های جاری را می تواند بدهد واقعا این پول یارانه نمی دانم در مقابل این همه هزینه چه بنزینی ودو گانه سربلند می شود یا شرمندگی آن باقی می ماند
  • hamid IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
    9 2
    به نظر من که کارشناس صنايع خودرو هستم اگه همونطوري که دوستان گفتن 1-احتمال انفجار مخازن تحت هر شرايطي 2-خرابيهائي که گاز در سرسيلندر خودرو ايجاد ميکنه و3- يک ميليوني که بابت گاز سوز بودن خودور بهتون تحميل ميشه و 4- کم شدن حجم صندوق و سنگيني ماشين و استهلاک و در اخر مسافت کمي که بعد از کلي توي صف ايستادن را ميره حدود 130 کيلومتر و در اخر افت قدرت 30% موتور خودرو را در نظر بگيرين کدوم آدم عاقلي دو گانه سوز ميخره!خودتون قضاوت کنين
  • بدون نام IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
    4 4
    dastetun dard nakone.vaghean aali bud.dorost migan.vali dustani k enteghad daran bayad bedunan k har az chand gahi age mashin ro roo benzin bezarid hich moshkeli vasash pish nemiad.man az sale 84 mashinam gazsuze.alan ham samande EF7 kharidam.besyar aliye.tosiye mikonam uno bekharid.vaghean az iran khodro baeed. bude in kar!!!
  • سعید RO ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    8 1
    من نزدیک ۵سال پراید دوگانه شرکتی دارم اکثرا گاز میزنم و خیلی کم بنزین استفاده میکنم تا الان ۱۵۰ تا باهاش راه رفتم غیر از خرج لنت و روغن هزینه دیگه ای نداشته انصافا با بنزین هم داستان اینطور هست .به اضافه اینکه ماشین با گاز نرمتر کار میکنه به دلیل اکتان بالا.در ضمن جایگاه گاز محل ما همیشه خلوته .
  • حسین A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    6 0
    من هم نظرم با همه دوستان یکی بود تا زمانی که داییم که راننده تاکسیه بهم سیستم بهسوزگاز رو معرفی کرد. رو ماشینم نصب کردم.سمند ال ایکس تا الان 350هزار تا باهاش رفتم.نه تعمیر موتور داشتم نه افت قدرت و سرعت. خدا خیرش بده مخترع این سیستم رو. من مدت هاست که بنزین استفاده نکردم. خودتون تحقیق کنین.اگه یک سرچ توی گوگل بزنین پیداش میکنین.
  • سعیدعلیایی A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    5 1
    گاز هم مثل چیزای دیگه هم محاسنی داره وهم معایبی ولی درکل خوبیهاش بیشترازبدیهاش هست وبازم بااین وضعیت بنزین گازهم کمک بزرگی میکنه ومنم خداییش بدی ازگازندیدم نمیشه ازحق گذشت
  • محمد IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    3 0
    بنظر منم دوگانه سوز خیلی بیشتر میصرفه با توجه به اینکه برنامه دولت رساندن قیمت بنزین به قیمت جهانی هست احتمالا در یکی دوسال آینده حتما حتما باز هم ازایش قیمت بنزین خواهیم داشت.منم میخوام یدونه دوگانه سوز بخرم ولی با {دستگاه بهسوز گاز} که این دردسرا رو هم نداشته باشم.
  • بی نام A1 ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    3 1
    سلام من پراید مدل 88 دارم از صفری دست خودم بوده دوگانه هم هست, الان 7 ساله دارم با گاز کار میکنم هیچ مشکلی هم برام پیش نیومده جاده هراز هم با 120 تا میرم هیچ فشاریم به ماشین نمیاد.