فیس‌بوک از ترس ترامپ، قوانینش را تغییر داد

آژانس تحقیقاتی دولت روسیه با پست‌های عادی از طریق اکانت های غیرمعتبر رأی دانلود ترامپ را بیشتر کرد.

فیسبوک برای در امام ماندن از اتهام اثرگذاری در روند انتخابات کشورها، قوانینی را به اجرا می گذارد که جلوی تبلیغات سیاسی در کشورهای در حال برگزاری انتخابات را بگیرد.

فیسبوک که با اتهام تبدیل به بزرگترین بستر انتشار فیک نیوز، در انتخاب ترامپ به عنوان متهم اصلی در روی کار آمدن میلیاردر آمریکایی شناخته شد، می خواهد احتمال اثرگذاری های مشابه را کاهش دهد.

وکیل حقوقی فیسبوک روز سه شنبه به رویترز گفت که قرار است فیسبوک قوانین مربوط به تبلیغات سیاسی اش را شدیدتر کند و ابزارهای تاثیرگذاری در انتخابات در هند، نیجریه، اوکراین و اتحادیه اروپا  قبل از رأی گیری های مهم در چند ماه اینده محدود کند.

به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی در تقریبا تمام کشورهای بزرگ از سال 2016 فیسبوک تبدیل ابزاری شده است برای سیاستمدارها و تبلیغات برای آنها، همچنین انتشار اخبار دروغ و تبلغات سوء دیگر. اتفاقات انتخابات آمریکا سبب شده تا حساسیت‌ها بر فیسبوک بیش از گذشته باشد.

خریدن فرصت تبلیغ در فیسبوک می تواند مخاطب وسیع تری را برای چنین امری مهیا کند و تاثیرات ناشی از این تبلیغات می تواند به قوانین تبلیغاتی مربوط به انتخابات و سیاست های کلی فیسبوک خدشه وارد کند.

تحت تاثیر فشار حاکمیت ها در سراسر جهان، سال گذشته فیسبوک ابتکاراتی برای نظارت بیشتر بر تبلیغات انتخاباتی به خرج داد.

کتی هاربات، مدیر بخش سیاست جهانی و بخش تماس با ما در فیسبوک در یک مصاحبه گفته است : "روز انتخابات در نیجریه تنها تبلیغ کنندگان ساکن نیجریه می توانند در فیسبوک برای انتخابات تبلیغ کنند، این بازتاب یک سیاست آشکار است از رفراندوم در ایرلند در ماه "می" گذشته."

همین سیاست ادامه خواهد داشت در ماه فوریه در اوکراین. نیجریه انتخابات ریاست جمهوری را در 16 فوریه برگزار می کند و بعد از ان اوکراین در 31 مارس.

راب لیدرن مدیر بخش مدیریت تولید کمپانی گفت: "در هند زمان رأی گیری برای پارلمان در بهار، فیسبوک تبلیغات انتخاباتی را در کتابخانه انلاین قابل جستجو قرار می دهد."

لیدرن گفت: " ما از هر کشوری در حال یاد گرفتن هستیم، می دانیم که قرار نیست بی نقص باشیم اما هدف ما ادامه دادن در مسیر پیشرفت است"

فیس بوک معتقد است قرار دادن تبلیغات در بخش کتابخانه کلید موفقیت مبارزه با دخالت ها است. این شفافیت تازه دیده شده تمجیداتی را از طرف برخی مقامات منتخب و مسئولین به خود جذب کرده اما همچنان فیسبوک به خاطر اینکه به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد هویتشان را پنهان کنند زیر تیغ نقد است. برای افراد تبلیغ کردن به صورت شخصی به این صورت است که فیس بوک باید مطمئن شود لیست اسامی با مدارک صادر شده توسط دولت جور در می آید.

آرشیو فیسبوک آمریکا شامل تبلیغات راجع به مشکلاتی می شود که پیشتر در موردشان بحث شده است مانند تغییر دمای زمین یا سیاست های مهاجر پذیری اگر چه این قبیل موضوعات مستقیما تاثیری در صندوق رای ندارند.

در ماه گذشته، پژوهشگر هایی که برای کمیته سنای آمریکا کار می کنند نتیجه گرفته اند که آژانس تحقیقاتی دولت روسیه از تبلیغ در شبکه های اجتماعی استفاده کرد و با پست‌های عادی از طریق اکانت های غیرمعتبر رأی دانلود ترامپ را بیشتر کرد.

منبع: رویترز/ ترجمه: ماهان نوروزپور

5252

کد خبر 1223329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =