شناسایی بیش از ۱۴۰ هزار بی‌سواد در آذربایجان شرقی

ایسنا نوشت: معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این‌که در حال حاضر ۱۴۱۹۰۸ نفر بی‌سواد در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در سطح استان شناسایی شده است، گفت: نهضت سوادآموزی با استفاده از راهکارهای موجود در تلاش برای با سواد کردن این افراد است. 

محمدحسین اشرفی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان هشترود اظهار کرد: نهضت سوادآموزی استان در راستای جذب بی‌سوادان و آموزش به آنان رتبه دوم کشوری را به دست آورده است . 

وی ادامه داد: در آذربایجان‌شرقی، ۱۷ مکان برای یادگیری و آموزش افراد بی‌سواد وجود دارد که علاوه بر آموزش نکات درسی، حرفه آموزی را نیز در دستور کار قرار داده است .   

وی با بیان این‌که رشد با سوادی در کنار رشد اقتصادی، یکی از شاخص‌های جهانی برای رشد و توسعه هر منطقه است، گفت: ریشه کن کردن بی‌سوادی همت و تلاش جمعی را می‌طلبد. 

فرماندار هشترود نیز در این جلسه با بیان این‌که آموزش و پرورش زیربنای توسعه کشور است، افزود: هدف از تشکیل شورای آموزش و پرورش همکاری همه جانبه مردم با وزارت آموزش و پرورش است . 

امین امینیان اضافه کرد: ناهمسان بودن آموزش‌های رسمی با آموزش‌های واقعی شکاف عمیقی در آموزش به وجود آورده که اگر این شکاف به نحو احسن پر نشود، آموزش و پرورش دچار آسیب جدی خواهد شد . 

وی ادامه داد: کم سوادی و بی‌سوادی، آسیب‌های اجتماعی مختلفی را به دنبال دارد، از این رو آموزش و پرورش باید با شناسایی افرادی که به هر دلیل از تحصیل بازمانده‌اند، برای ریشه‌کنی بی سوادی تلاش کند. 

رئیس اداره آموزش و پرورش هشترود نیز در این جلسه گفت: طبق اعلام اداره پایش آموزش و پرورش این منطقه، هشترود جزو شهرستان‌هایی است که آمار بی‌سوادی در آن کم بوده و اکثر افراد بی‌سوادی که به نام شهروند هشترود نوشته شده‌اند، ساکن هشترود و حومه نبوده و در شهرهای دیگر چون حومه تبریز و تهران ساکن هستند . 

بهمن اقدمی یادآور شد: آموزش و پرورش هشترود برای ۴۱ نفر معلول آموزش پذیر کلاس دایر کرده که از همه مزایای آموزشی بهره‌مند شده و همه امکانات آموزشی به طور رایگان در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود . 

وی خاطر نشان کرد: ساخت و تجهیز باشگاه فرهنگیان از اهم مصوبه‌های تصویب شده در شورای آموزش و پرورش بود که با حمایت‌های مدیر کل آموزش و پرورش استان به سرانجام رسید .

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1223425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =