قانون تازۀ کنگره برای تنبیه عربستان

بیست نفر از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات، طرحی را برای توقف کامل فروش سلاح به عربستان سعودی ارائه کردند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره؛ بیست نفر از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات، طرحی را برای توقف کامل فروش سلاح به عربستان سعودی ارائه کردند. 
بیست نماینده کنگره از هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات که جیمز مک گاورن در راس آنها قرار دارد، پیش نویس قانونی را ارائه کردند که همه قراردادهای فروش تسلیحات به عربستان را به حال تعلیق در می آورد.
جیمز مک گاورن نماینده دموکرات با اشاره به قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد عربستانی در کنسولگری این کشور در استانبول، گفت: زمان بازخواست سعودیها برای وحشی گری شان فرا رسیده است. 
وی خاطرنشان کرد: بیش از صد روز از اقدام دولت سعودی در قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار و مقیم در آمریکا می گذرد، سنا با اجماع، دولت سعودی را برای این جنایت هولناک محکوم کرد. اما مجلس نمایندگان تاکنون اقدام مشابهی صورت نداده است. زمان آن فرا رسیده است که مجلس نمایندگان با صراحت اعلام کند باید تاوان این وحشی گری پرداخت شود. سرآغاز آن هم باید توقف کامل فروش سلاح های آمریکا و کمک های نظامی به دولت سعودی باشد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1223748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • من IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
    0 0
    شما اگر به ریخته شدن خون امریکایی ها در کشور خودشان واکنش نشان ندهید و برای یک مشت دلار چشمتان را روی وحشی گری بعضی سران سعودی ببندید دنیا کل شما را در دسته وحشی ها طبقه بندی خواهد کرد