امدادرسانی راهداران استان اردبیل به ۱۱۳ خودروی مانده در برف

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه تاکنون ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی بازگشایی و هزار و ۸۰۳ کیلومتر باند برف‌روبی شده است، گفت: تاکنون ۷۲ جاده روستایی رفع مسدودیت و ۱۱۳ خودرو در برف مانده نیز رهاسازی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، علی رحمتی درباره آخرین وضعیت محورهای اصلی و روستایی در پی برودت هوا و بارش برف اخیر در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: در شهرستان‌های خلخال و کوثر و گردنه صایین بارش برف شدید را داشتیم و بر اثر آن راه‌های حدود ۱۰۵ روستا در شهرستان خلخال و ۱۰۰ روستا در شهرستان کوثر مسدود شد.
 
وی افزود: در حال حاضر جاده‌های ۵۵ روستا بازگشایی شده است، البته عملیات بازگشایی ۱۷ روستا امروز به پایان می رسد. این محورها اغلب کولاک‌پذیر هستند و غالبا در برف و بارندگی شدید با مسدودی مقطعی همراه هستند.
 
دبیر کمیسیون اجرائی ایمنی راههای استان اردبیل تصریح کرد: از ۱۰۵ روستا در خلخال نیز تا به حال راه‌های حدود ۲۵ روستا بازگشایی شده است.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اجرائی خدمات سفر استان اردبیل گفت: بیشترین برف را در خلخال  و اسالم داشتیم که منجر به تعطیلی مدارس شده است.
 
رحمتی به رانندگان و ترددکنندگان در جاده‌های استان توصیه کرد هنگام تردد از محورهای مواصلاتی به ویژه مناطق کوهستانی و گردنه ها تجهیزات زمستانی از جمله زنجیرچرخ به همراه داشته باشند،قبل از سفر از آخرین وضعیت راهها توسط سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راههای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مطلع شوند و به توصیه های پلیس و راهداران حتما توجه کافی داشته باشند.

۴۶
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1223773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =