نصب قفسه پزشکی هوشمند در ایستگاه فضایی بین‌المللی

ایسنا نوشت: سازمان فضایی روسیه(روسکاسموس) گزارش داد که اولگ کانوننکو، نخستین قفسه هوشمند را در ایستگاه فضایی بین‌المللی نصب کرد که به فضانوردان در مورد مکان داروهای مورد نیاز و اطلاعات مربوط به شرایط ذخیره و آماده سازی و استفاده از آنها کمک می‌کند.

در این سامانه مجازی جدید، فضانوردان می‌توانند برای پیدا کردن هر دارو، از "برچسب‌های فرکانس‌های رادیویی"(Radio-frequency identification -RFID) استفاده کنند. قفسه مانند یک کابینت با درهای کوچک به نظر می‌رسد که 240 کارت پلاستیکی در اندازه کف دست با برچسب‌های فرکانس‌های رادیویی دارد و می‌تواند روی بسته دارو بچسبد. این برچسب‌ها مکان ذخیره سازی یک یا چند دارو را نشان داده، همچنین اطلاعاتی در مورد شرایط استفاده و ذخیره آن ارائه می دهد.

برچسب‌های RFID مشابه می‌توانند به موارد دیگر که در ایستگاه فضایی وجود دارند و یا هر محموله‌ای که به ایستگاه فضایی می‌رسند، نصب شوند.در بخش روسی ایستگاه فضایی بین‌المللی حدود 7 هزار شیء مختلف است. اطلاعات مربوط به آنها قبلا، به صورت دستی وارد رایانه‌های پردازنده شده‌اند. فضانوردان با استفاده از بارکد، هر مورد را می‌توانند ردیابی کنند.

با توجه به این که بخش روسی ایستگاه فضایی بین‌المللی در آینده گسترش خواهد یافت، چنین تجهیزاتی به فضانوردان کمک خواهد کرد تا وقت کمتری را صرف یافتن وسایل مورد نیاز برای اجرای برنامه علمی و آزمایش‌ها بکنند.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1223826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =