مسابقه برخی اصناف برای گرفتن پول بیشتر از خریدار/ شکل گیری بازار بی‌اخلاقی در پی نوسانات ارزی

مهر نوشت: رئیس خانه صنعت،‌معدن وتجارت اصفهان گفت:مروز یک فضای رقابتی غیر منصفانه یا حتی یک شکل مسابقه ای نابرابر شکل گرفته که هر کس توان و قدرتش بیشتر باشد پول بیشتری از خریدار می گیرد.

محمد رضا برکتین اظهار داشت: در پی تلاطم قیمت ارز اصناف مختلف به شکل لحظه‌ای قیمت اجناس را حتی بیشتر از آنچه واقعیت داشت، افزایش می دادند .

وی بیان داشت: در حال حاضر که شاهد ثبات قیمت ارز و دلار هستیم نیز اصناف مختلف برای کاهش قیمت مقاومت می کنند به نوعی که آنهایی که کالاهای خود را در گرانی خریدند،‌ حاضر به پایین آوردن قیمت خود نمی شوند و آنهایی هم با قیمت پایین خریدند با تردید کالا را به قیمت ارزان می فروشند.

رئیس خانه صنعت،‌ معدن  وتجارت اصفهان ادامه داد: با بالا رفتن قیمت ارز و دلار اصناف مختلف عادت کردند که با حداکثر سوددهی کالا را بفروشند و بازار به گونه ای شد که اگر یک تومان گران تر جنسی را خریدند هزینه اضافه تر را از گلوی مردم بگیرند و بدین ترتیب بازاری شکل گرفته که اخلاقی نیست.

مسابقه برخی اصناف برای گرفتن پول بیشتر از خریدار

برکتین با اعلام اینکه محکومین این بازار مردمی هستند که حقوق ثابت می گیرند و این یعنی آحاد جامعه ضربه خورده این بازار هستند، اضافه کرد: امروز یک فضای رقابتی غیر منصفانه یا حتی یک شکل مسابقه ای نابرابر شکل گرفته که هر کس توان و قدرتش بیشتر باشد پول بیشتری از خریدار می گیرد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1223844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =