۰ نفر
۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴
اجرای طرح کمربند سبز کرج

چند ماهه گذشته توجه ویژه ای به وسعت کمربند سبز کرج شده است و تاکنون در ۶۳۰ هکتاراز پروژه جنگل ‌کاری باغستان عملیات کاشت انجام شده است.

 به گزارش خبرآنلاین، بضاعتی پور ،رییس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج اظهار کرد: علاوه بر طرح کمربند سبز کرج، احیا ۴۴ هکتار از ۸۰ هکتار مجموعه فضای سبز دانشگاه علامه کلید خورده  و ۱۰۰ هکتار جنگل کاری نیز در محدوده فرودگاه پیام در حال انجام است.

وی بیان داشت: پویش « جای درختان کرج را خالی نخواهیم گذاشت » که در سطح مناطق دهگانه در حال اجرا است تا کنون در ۴ منطقه عملیاتی شده است.

بضاعتی پور تصریح کرد: بر اساس درخواست شهروندان نیز، نسبت به درختکاری در منازل مسکونی آنها اقدام شده است.

این مسئول با اشاره به فرهنگ سازی استفاده از خودروهای عمومی و دوچرخه به جای خودروهای شخصی و تاثیر آن در کاهش آلودگی هوا بیان کرد: باید و بهره گیری از توان سازمان های مردم نهاد و با اجرای پویش ها و برنامه های فرهنگی مختلف و متنوع به حفظ هوای پاک کمک کنیم.

وی افزود: هوا مهم‌ترین و حیاتی‌ترین عنصر تشکیل‌ دهنده محیط زیست است، در ختان به منزله ریه های یک شهر نقش مهمی در تامین سلامت اعضای جامعه و محیط زیست ایفا می کنند و این سازمان درجهت توسعه فضای سبز،کاشت درخت وحفظ و نگهداری از آنها برنامه های گسترده ای در حال اجرا دارد.

بضاعتی پور ادامه داد: شهر سالم در گرو محیط زیست سالم است و با این رویکرد هیچ جامعه ای بدون حفظ محیط زیست به افراد تندرست و شاداب نمی رسد.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج خاطر نشان کرد: روزهوای پاک و درختکاری نباید به یک روز خاص در سال محدود شود و باید همیشه هدفمان رسیدن به هوای سالم باشد و منظور ازگرامیداشت این روز نهادینه شدن اهمیت حفظ هوای پاک و انتقال این فرهنگ به نسل های آینده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1223863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =