مشارکت مردمی کلید اصلی کاهش آلودگی هواست

علی اصغر کمالی زاده با اشاره به اینکه حدود 23 سال پیش، مسئولین ستاد اجرایی کاهش آلودگی هوا، 29 دی‌ماه را به عنوان روز هوای پاک اعلام کردند اظهار کرد: کلید اصلی کاهش آلودگی هوا، مشارکت مردمی و افزایش هماهنگی بین بخشی است.

به گزارش خبرآنلاین، شهردار کرج ادامه داد: این روز با هدف ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه برای توجه به اهمیت نفس کشیدن در هوای پاک در شهرهای امروزی نامگذاری شده است.

وی در ادامه ی این مبحث با اشاره به اینکه معاینه فنی به موقع خودروها هم تاثیر به سزایی در کاهش آلودگی هوا و داشتن هوایی سالم دارد افزود: به همین دلیل از شهروندان تقاضا میشود حداقل سالی یک بار به مراکز مجاز معاینه فنی خودرو مراجعه و از دودزا نبودن و سلامت خودرویشان مطمئن شوند.

کمالی زاده گفت: مسئولان برای داشتن هوایی پاک باید با توسعه زیرساخت های حمل و نقل عمومی و ایجاد دسترسی آسانتر شهروندان به  خطوط مترو، اتوبوس و تاکسی کاری کنند که تعداد خودروهای شخصی و تک سرنشین در شهر کم شود.

وی ادامه داد: مردم و مسئولین باید دست به دست هم دهند تا داشتن هوای پاک به آرزویی دست نیافتنی تبدیل نشود.

شهردار کرج با بیان اینکه توجه به هوای پاک نباید به روز یا ایام خاصی از سال محدود شود تصریج کرد: هر روز باید برای ما روز هوای پاک باشد چون داشتن آسمانی آبی ضامن سلامت روح و جسم ما است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1223933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =